torsdag, juni 08, 2006

105 :-


Igår hittade jag världens finaste tidskrift. Det var länge sedan jag blev så upprymd av ett magasin som denna. Lula. Girl of my dreams. Vad jag än skriver, vilka ord jag än använder kommer jag inte kunna göra tidningen rättvisa. Jag är fullkomligt betagen. Jag ska ge er några godbitar av vad som finns innan för pärmarna. En favorit i tidningen är Fanny Bostroms modeillustrationer under rubriken See them rattle & boo som syftar till filmen Shake, Rattle and Rock! (1994). Ett annat lyckokast är intervjun med regissören Rafal Zielinski som ligger bakom filmen Age of Kali. För att inte nämna fotoreportaget till rubriken Bright lights, big city med bilder från ensamma ställen. BLBC som blivit en film efter boken av en av mina favoritförfattare, Jay McInerney. Eller intervjun med Tennessee Thomas som hennes pappa gör med titeln About a girl. Jag skulle kunna nämna allt som rymms på de 250 sidorna, men det gör jag inte. Jag vet bara att jag måste försöka spåra upp det första numret av Lula. För mycket bättre än så här kan det inte bli.

Inga kommentarer: