tisdag, juni 06, 2006

Middag + fotboll = sant

Vi vet ju alla att det är fotboll på lördag och det har snicksnackats lite om hur vi kan sno ihop både TV och middag på bästa sätt... Och det är egentligen inte alls svårt!

SVT sänder 17:00 och 20:30 med avspark runt 18:00. De som vill käkar middag hos mig, firar Jakobs återkomst och kollar på matchen. Jag ser till att maten dukas fram någonstans efter första halvlek. Sedan kan vi stämma upp med andra som (a) vill ha knäpptyst under matchen eller (b) av nåt annat skäl inte dykt upp - antingen här eller ute. Förresten, ni vet och jag vet att min TV har en tendens att pipa vid oberäkneliga tidpunkter. Hoppas att det är OK...

Det enda jag behöver veta nu för att fixa mat är vilka som kommer, ni kan väl signa upp er? Och så hoppas jag att det är lugnt att splitta på maten, en femtiolapp per person lär räcka, och så tar alla med sig vad de vill dricka. Deal?

6 kommentarer:

Erik sa...

gött, jag är med!

emma d sa...

Låter schysst, jag kommer gärna.

klenin sa...

Vad fint Emma!

Betty sa...

Jag är där

Unknown sa...

Jag får nog göra så att jag inte signar upp mig och mina vänner på maten och matchen utan träffar upp med er senare. jag vågar inte lita på att mina planer för kvällen går i lås.

Men om allt skulle skita sig och jag står helt ensam utan sällskap på lördag räknar jag kallt med att jag är välkommen.

Boogie sa...

prima, jag kommer.