torsdag, mars 22, 2007

Magens bästa vänner

Det har varit lite tyst på bloggen på senare tid, så jag gör en insats genom att klippa in menyn från igår kväll när jag var på middag hos chefen. Spana in det här!

1998 Champagne Palmer & Co. Brut
2000 Champagne Palmer & Co. Brut Blanc de Blancs
Blå Congo- och rosenchips från Larsviken i Viken

2006 Gobelsburger Grüner Veltliner
2005 Schoffit Pinot Gris Cuvée Alexandre
Hummersoppa med aramealger och löjrom
Lax-”råbiff”
Norirulle med rökt lax, gurka och wasabi

2003 Promis, Ca’ Marcanda, Gaia
2001 Barbaresco, Luigi Voghera
Lambracks med pressad mandelpotatis blandad med shiitake och bladpersilja samt tomatspett

1999 Vin Jaune, Arbois (Jura), Tissot
2001 Amarone Vaio Armaron, Serego Alighieri
Ostar från Vilhelmsdal (”camembert”, ”morbier” och ”blågrönmögel”) med päronmarmelad och olivbröd

Kaffe, choklad, Restu från Gotland

Utöver det: vad händer i helgen?

9 kommentarer:

Unknown sa...

Jag antar att det inte är läge att kontra med den ukrainska chili och honungsvodkan jag fick hemma hos alf och kicki (mina chefer) i tisdags när jag bjuden på middag efter att en DN journalist hade haft en föreläsning för oss.

By teh way - under hela middagen diskuterades dokumentären om GP och man benämnde genomgående Fichtelius som "Figge". Sjukt intressant.

Annars kan jag rekommendera Mrs Brown där jag var med styrelsen och åt om man vill komma i närheten av lenins meny

På lördag är det flytt hos johan

Unknown sa...

Själv åt jag 3 leverpastejsmackor och drack hemmagjord rabarbersaft till. Mycket gott om än inte speciellt fancy.

Ja precis, flytt i helgen. Vad mer begär du egentligen?

Själv kan jag tänka mig att begära lite fredagsslapp (AW) och lite kvällshäng på lördag, ute på någon lokal. Vill ni andra ställa upp på det?

Betty sa...

Själv åt jag musselsoppa och Fuet på Tempo och drack ett glas vitt. Vardagslyx fick precis en ny definition.

Boogie sa...

hola.

jag tycker din chef verkar ha hävdelsebehov, är lite avis.

på lördag skall jag flytta. de som vill får gärna dyka upp på bokhållareg 33 kl 12.00.

klenin sa...

Hävdelsebehov är mer än ok i såna här lägen!

Anna helgförslaglåter bra, utöver det är det Boogieflytt och målning i min klädkammare som gäller.

klenin sa...

Jag vill spela sällskapsspel imorgon... är någon med mig?

emma d sa...

Jag och Elin tänkte gå på bio ikväll. Varken tid eller film är bestämd, det diskuteras fortfarande. Fler som vill hänga på? Filmtips?

Erik sa...

Hävdelsebehov ja. Ursäkta men fick ni den digitalt eller?

Jag har ätit marinerat kött varenda kväll varje vecka. Idag köpte jag fryst fiskgratäng. Jag är sjuk. Alltså på riktigt. Min hals dör typ på morgnarna

klenin sa...

Ehm, det var faktiskt jag som bad att få vinlistan eftersom några av dem var extra goda. Själva menyn kom visst med på köpet.

Men för att vara ett bloggämne blev det ganska välkommenterat!