måndag, maj 22, 2006

Män (utan flickvän) gör saker tillsammans

Det blev ingen hyrfilm igår, vi hittade igen tillräckligt intelligensbefriad söndagsaction som ingen sett. Istället romantisk komedi på fyran. Jättebra film, eh... Plastigt förutsägbar romantik i kontrast till vad publiken i soffan upplever för stunden. Wicked Game och Don't Cry däremot! Två snuskigt bra låtar som om jag får säga det själv gör sig mycket bra med endast två gitarrer och lite stämmor. Singel i soffan nr 3 yrade något om blödigthet, detta oroväckande kort efter att hennes filmtårar torkat. Vi kontrade med att göra även versen tvåstämmigt, rätt bra känsla faktiskt. Efter en halvdan tolkning av första versen på Lady in Red några timmar senare snackades det om att starta ett coverband... Jag har inte riktigt tid att vara så trött som jag är idag men jag gillar det.

Nu ska jag försöka trixa ihop en föreläsning om papper. Det känns jävligt oromantiskt.

Om någon glömt är det bara att ladda ner!

8 kommentarer:

klenin sa...

Ehm, jag såg också den där filmen. Medan jag rensade gamla räkningar och papperskrafs som vuxit sig till en jättestor hög. Hett singelliv även på Kockumsgatan alltså.

Vem var den gråtande singeln?

Erik sa...

Det förtäljer inte historien

klenin sa...

Nä, precis.

emma d sa...

Tackar Erik. Fina låt som jag nästan glömt bort men nu finns den i min pod. Låtens video går inte heller av för hackor.

klenin sa...

Verkligen fin video! Intressant att den spelas upp på ens näthinna så fort man hör den första gitarrslingan.

Puffen; om du kan lägga ut Louisiana-versionen nån gång hade det varit uppskattat också!

Erik sa...

Den kommer upp nångång, sjukt svårfångad men jag laddade ner den till Dallas dator

Boogie sa...

laddade ner en sjukt bra version av wicked game förra veckan, ett band som heter giant drag har gjort den, försök få ner den, det lönar sig, slår nästan chris, men bara nästan.

Erik sa...

mm, den är fin