onsdag, maj 31, 2006

tankar

Det är så mycket som far runt i mitt huvud just nu:

Hur jag bara kan ha 1890 kr kvar att leva på när juni månad inte ens hunnit börja.

Hur det kommer att kännas att vara isolerad fyra helgdagar med min familj uppe i Hörvik (till stor del pga pengabristen nämnd ovan).

Hur vädret kommer att bli i sommar nu när det är klappart och klart att jag kommer att vara i Malmö alla semesterdagar (till stor del pga pengabristen nämnd ovan)

Hur jag har fått denna fixering vid harmynthet som jag så uppenbarligen har. Två halvsneda personer har fått stå ut med min ingående granskning idag. Jag borde ju kunna titta dem i ögonen istället men det går bara inte, jag kan inte! (har till ingen del att göra med pengabristen nämnd ovan)

Hur vi kommer att ta oss an midsommar i år, litar fullt och helt på att det kommer att bli lyckat bara vi kör på det ljusblå/svensk 70-tal temat som vi pratat om tidigare

Hur det kommer sig att jag är så fruktansvärt osmidig runt killar som verkar ha ett intresse för mig. Brände broar igen i helgen.

Hur det kommer sig att Betty är den enda jag känner som verkar drabbas av mensfläckar på byxorna. Om och om igen.

7 kommentarer:

Betty sa...

Man kan undra hur det går till. Men jag vill också berätta att någon vi alla vet vem det är (inte jag!) mensade ner en av mina köksstolar en gång.

emma d sa...

Vissa missöden här i livet rår man faktiskt inte för … Att mensa ner tygstolar är ett sådant.

Erik sa...

brända broar?

Betty sa...

Okej det var inte dig jag menade Emma. Uppenbarligen finns det fler som råkat ut för ett så kallat missöde.

emma d sa...

Haha, jag kände mig jäkligt skyldig när jag läste ditt inlägg Betty, har bestämt för mig att samma sak hänt mig eller så är det bara mitt minne som spelat mig ett spratt. Kanske var det så att jag röjde mina spår och mörkade händelsen för dig ...

Unknown sa...

Ok, det är alltså inte Emma, inte Betty, inte jag (vad jag vet). Hur många andra kan vi då gissa på?

Broarna är under återuppbyggnad.

klenin sa...

Jag sätter en peng på att vi snackar om Sanna. Men fråga mig inte varför.