söndag, maj 20, 2007

"Conor Oberst wants his hairstyle back"

På Christer i P3 diskuterade de nyligen problemet med dåliga uppföljare på film. Deras utgångspunkt, förutom att uppföljarna är dömda till att bli sämre än originalet, var tattiga filmer i stil med "Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren, och jag är så besatt av det att jag måste påpeka det om och om igen".

Jag har, såhär en lördag när huvudet fortfarande minns gårdagens fantastiska drinkar på Rasoir, precis spanat in Spindelmannen 3. Säga vad man vill om Peter Parkers och MJ:s mesiga relation och ett antal krystade superhjältsrepliker - jag tyckte ändå att den var finfin på sina ställen, och snäppet bättre än både ettan och tvåan. Till exempel dansar Tobey the hustle i en sjukt snygg kostym när hans ego blir för stort för hans höfters bästa, och den tuffaste fienden so far spelas av ingen mindre än Topher "That 70's Show" Grace.

Men det roligaste av allt är ju att Tobey Maguires onda sida, som det ju handlar mycket om, kännetecknas av att han ser ut som - lyssna på det här - Conor Oberst! Håret, sminket, truligheten, allt.

Har precis surfat runt för att ge er bildbevis och jag blev sjukt nöjd när en annan, engelskspråkig blogg skrivit om exakt samma poäng. Jag ryckte deras rubrik. Kolla in den här likheten - trots att de båda snålat på kajalen på just de här bilderna.

Edit: nu hittade jag precis ännu en bloggpost om det här... det kan nog finnas hur många som helst. Folk tycker t.ex. till på:

www.blamonet.com/vb/showthread.php?t=106899
charlottestjulien.wordpress.com/2007/05/09/tobey/
gameplayer.se/forum.php?thread_id=6009&page=-1
www.lastfm.pl/music/Bright+Eyes (polsk!)

www.rottentomatoes.com/vine/journal_view.php?journalid=347302 skriver t.ex:

"When Peter Parker came into contact with the substance that made the black suit, he would for some reason transform into Conor Oberst and gain extraordinary skills in DANCING. Yes, to show his transformation, Peter sported eyeliner and a new hairdo and began dancing through the streets of New York."












Inga kommentarer: