onsdag, maj 16, 2007

Onsdagsfredag

Ännu en kristen helgdag som jag inte vet varför vi firar. Ur namnet kan jag ju tyda att det har med Jesus, en resa och himlen att göra. Men vad han skulle resa dit för har jag missat. Antagligen dog han (det vet jag ju att han gjorde flera gånger).

Men det är inte det jag är ute efter.

Istället vill jag veta era långhelgsplaner. Själv arbetar jag lite på fredag, ni andra är kanske mer lyckligt lottade. El Puffo ska ju hem till mamma, Lenin ska nog hålla till i trakternerna runt Malmö, liksom mig själv. Vad gör ni andra?

Gör vi något ihop?

6 kommentarer:

klenin sa...

Visst var det väl så att Jesus korsfästes, uppstod, höll sig kvar på jorden ett dag efter det och sen steg upp till himlen (eller rycktes upp som man också kan säga, det låter lite tuffare dessutom) den här helgen?

Jag är i Malmö i helgen vad jag vet. Vad som helst kan hända, inte minst för att Carissa är i stan.

Unknown sa...

jag ska passsa olof ikväll

skjutsa eva och fredrik till sturup imorgon kl åtta imorgon bitti

kanske till götehora på fredag

kram j

Unknown sa...

Jaha. Själv har jag en fest som jag ska förära med min närvaro på lördag.

Och tvättiden ikväll förstås.

Betty sa...

Ikväll tänkte jag kanske gå ut! Vem ska med?

Imorgon ska jag städa, måla utemöbler och tvätta.

På fredag ska jag jobba halvdag eller lite längre om jag känner för det.

På lördag ska jag till CPHG med mr J. Och sen ska jag tydligen INTE gå på Erase Errata. Eftersom de ställt in (här gråter jag).

Sen vet jag inte mer.

Unknown sa...

Jag måste ha in lite tvätt i maskinen, sedan kanske jag kan möta upp er andra om ni ska ut.

Jag hör av mig helt enkelt.

Betty sa...

prima