onsdag, januari 04, 2006

2005: Sämst men ändå bäst

Ja, det var det här med årsbästalistan... Jag satt och reflekterade (det är då man lär sig något som vi brukar förklara för studenterna...) lite över året som gått på bussen hem innan jul. Året började ju faktiskt ganska fint. Nyår på landet med Sara och häng i Ö-vik och kärlek och sånt. Men sedan blev det ju faktiskt riktigt jävla deppigt ett tag alltså. Söndriga lungor och söndrigt hjärta. Sjukhus och hotell. Inte kul alls. Trots allt mög blev ändå 2005 på det hela taget faktiskt fantastiskt! Kanske bäst på länge? Det kanske måste vara lite sämst för att det ska bli bäst i slutändan och det är nog tur att livet är en hora ibland. Vad vet jag? Hur som helst står jag fast vid att det viktigaste är ändå att man hänger med sina vänner. Palekings med omnejd toppar mitt 2005! Här kommer bubblarna:

London -ni som var där vet.
Häng på bo01 (sorry folkets park, I love the ocean)
Italien/Kroatien -bonschårno prinsipessa!
ipod
Tempo - en nutida klassiker
Spa hos kräket - snart en nutida klassiker?
Klättring
S:t knuts torg
Brunch
Kramar -kanske bögigt och blödigt men ibland behövligt.
Plötsligt i Vinslöv - rätt bra känsla faktiskt.
Granada
Filip och Fredrik på kanal 5
Prison Break och LOST (Lenin och Katten bör spana in "Fish")
Dans på lokal
Håkan, Kings of Conveniece, Tough Alliance, Lasse L, Antony & the johnsons, Timbuktu, Röyksopp, Phoenix, Suburbian Kids, alla remixar av Gwen Stefani, Le Sport vs. Missy Elliot, Daft punk.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas din teori stämmer om att det måste börja dåligt för att bli bra. I så fall kommer jag så småningom kunna se tillbaka på 2006 som ett av de bästa åren i mitt liv.

Men vad som än händer så har jag ju de lojala vännerna Palekings att luta mig mot. Och så min musik. Förstås

Ses ikväll kära vänner, om inte min nya frisör totalsabbar mig idag.

Boogie sa...

fish e grym i prison break...