tisdag, januari 17, 2006

filmtajm!

Tyckte det var dags att blogga om nedladdningsönskade filmer. Filmer som ligger som bomull runt hjärtat. Filmer som tar dig tillbaka till det DÄR ögonblicket i din barndom när allt var precis som det skulle. Helt enkelt filmer som får dig att bli rörd, glad och vilja sjunga med högt i The Arks "Calleth you cometh I". Typ.
Mitt första bidrag till listan är
Breakfeast Club
Stockholmsnatt
Blood in, Blood out
Can't buy my love (för Helenas nyutvecklade Patrick Dempsey-crush)

9 kommentarer:

Unknown sa...

jag är nog definitivt på.

Erik sa...

på vaddå?

du glömde Stand By Me, Sökarna och Point Break...

Boogie sa...

top gun och cocktail får inte heller förglömmas, kan man bli gladare i hjärtat.

Unknown sa...

Menade att jag var på vad det gällde fredagen. Det var det jag menade.

Boogie sa...

jag me, även om detta hamnar under fel rubrik, men lite anarki på bloggen är ju bara kul.

Betty sa...

jag laddar ju inte ner av princip. det är så taskigt, speciellt när det gäller gamla filmer som inte går på bio längre. men ska se vad jag kan göra...

klenin sa...

Eller så kör vi helt enkelt old school VHS/DVD och drar igång ett filmmaraton någon helg. Jag har t ex lust att se Borta med vinden igen.

emma d sa...

Ok, jag måste bekänna, Den blå lagunen vill jag ha med på listan.

emma d sa...

Fel. Jag menade Det stora blå och inte Den blå lagunen.