söndag, januari 29, 2006

Helgen som gått

Helgen blev mycket trevlig, något annorlunda än vad jag tänkt mig. Min urspurungliga intention var att hålla en låg profil på fredagen och sedan kanske efter en lugn middag på lördag möjligtivis ta en öl eller två på Tempo.

För oss som styrde stegen till St Gertruds började helgen där och då. Det var mycket lyckat då Jakob och jag turligen fick tag på en soffa och två fotöljer med bäst utsikt över resten av lokalen. Vårt häng var även omgivet av medaljongtapeter vilket gjorde att det kändes strået vassare än alla andras platser. Ölen var inte dyrare än vanligt, utan snarare billigare OCH lyxigare. Behöver jag säga något mer än ölhink? Denna innehöll 5 öl av olika märken och stl. och gick på 135 bagis. Tvillingarna Peter och Jonas, Johan, Fabbe och ovannämnda drog i sig några vändor. Till detta käkades det gratis. Marinerad kyckling, köttbullar, pastasallad, potatissallad, potatis, nachos, salsa, korv, bröd, fetaost mm. After Work-öl. Vilket fantastisk idé!

Då vi blivit besvikna på att inte ha vunnit i S:t Gertruds utlottning av en hotellnatt med champagne fann vi det bäst att gå vidare. Stegen styrdes till öppningen av den nya vinbaren bredvid Ölkaffét. Återigen möttes vi av en gratis buffé. Jag drog i mig ett kycklingspett och en chokladkaka innan någon satte ett glas med just champagne i min hand. Trots att lokalen var packad med folk och osade av parfym var turen på vår sida. Vi lyckades få ett helt bås för oss själva. Och inte nog med så ställdes det fram vinflaskor på bordet när champagneglasen var tomma. Vilket överflöd! La vida loca. När Johan började hänga med sina studenter började jag känna att det var dags att kanske gå hem. När sen Johan började visa bar hud insåg vi båda att Palekings nog hade gjort sitt för kvällen. Det var inte stället man ställde sig på borden direkt.

Men vi tackar Bagatelle för Möllan sämsta namnval och för att de söp oss under bordet på en helt vanlig fredag! Stort tack!

Trots en viss trötthet åkte Elin och jag till IKEA på lördagen. Jag handlade träningskläder...jepp ett par brallor som nog egentligen är tänkt som pyjamas...men det är i alla fall ett steg närmare Friskis & Svettis.

Resten av helgen har jag ätit Tacos och arbetat. Men jag är snart redo för ännu en runda ölhink!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag håller med dig Puffen, sexscenerna i filmen har inget att hämta.

Min fredagskväll gick åt till att titta på en säl som låg och vilade på havsisen utanför vårt hus i Blekinge. Det kändes vackert, poetiskt, och rysningar gick längs ryggraden på hela familjen Törnblom (med en flickvän) när den knubbige lille saken rörde på sig i månens sken.
Morgonen efter insåg vi att det var en isklump vi stått och betraktat. Men det förde oss närmre varandra så det kanske vi inte ska lägga för mycket vikt vid.

Blir det St Gertruds fler gånger? Det lät ju fantastiskt. Speciellt den där biten med tvillingarna.

Boogie sa...

fredagen har elisabeth berättat med bravur, men någon bar hud kommer jag inte ihåg... dock stötte jag på en ny sara som skall dejtas på torsdag... angående just detta, vem dateade du puffen i lördags?

lördagen gick i bakistempo för att mot aftonen styra kosan till kollegan jörgens fantastiska 50-tals inspirerade hem, kändes lite som att flytta till mor och fars uppväxt, trevligt, kul men lite underligt samtidigt.

söndagen gick i arbetetstema dock fortfarande lite bakis.

st:gertruds är ett måste en annan helg, bästa fredagsbuffén hittills och till det bra ölpriser, farligt bra...

tjo flöjt.

klenin sa...

S:t Gertrud låter ju som en given framtida klassiker! Kanske en idé för även denna veckas fredag? Jakob är välkommen att ta med ännu flera söta pojkar, företrädesvis heta Korpenspelare.

Själv spenderade jag min fredagskväll i Lund, där jag lagade mat till Per & Maria. Fried fish curry - vilken hit! Det kändes otroligt tufft att riva ingefära och vitlök för att sedan mortla den med vinäger, mala saffran och chili från Istanbul och marinera firren i detta och pressad lime... Och så steka rubbet i kokosmjölk med hackad grön chili och curry-for-fish från Sri Lanka.

Men kanske var det champagnen
jag hade beordrat Per att köpa till min ära som gjorde det hela extra kul? Bubbel på fastande mage har ju aldrig gjort någon ledsen! Som om inte detta vore nog ringe pappa Alf och mamma Gudrun på därren i samma sekund osm jag tog glasets sista sipp. Och vad har de med sig om inte en till flaska, en extremt smarrig Ferrari!

Och mitt i allt detta lekte jag med världens finaste Frank Love, Pers guldson som vi satt barnvakt åt. Bubbel i kombination med att köra radiobil är grovt underskattat.

Betty sa...

Det finns bildbevis på bar hud J....

Boogie sa...

vilken kroppsdel?

klenin sa...

Herregud, RADERA MINNET I KAMERAN!

Martin sa...

Betty: Bagatelle har det sämsta namnet men buffén var grym och drycken flödade. Vi lyckades bli ganska fulla på den korta tiden vi var där innan vi skulle till Lund för att spela skivor. Trist att vi inte var där samtidigt.
Kul att du kallade Atli för turken!