tisdag, januari 10, 2006

kontor - telefon och begravning

Hej

Nu sitter jag i mitt kontor - ett hornrum med fonster at tva hall. Inte illa.
Jag sitter pa School of Humanities, Faculty of Arts, AD Hope Building, room 132 A, Australian National University

Jag har en dator en massa tomma bokhyllor och en telefon
nr 0061 (australien) 2 (Canberra) 612 56514 (mitt rum)

Jag har nu en mobil telefon som fungerar i Canberra 0410 281093 (0061 410 281093 fran sverige)

Min farfar dog ikvall - inte ovantat - och det hela gick lugnt och stilla till. Fragan ar dock om jag forvantas komma hem till begravningen. A ena sidan vill jag ju vara dar och andra sidan orkar jag inte flyga 24 timmars resor over 10 tidszoner flera ganger i manaden. Vilket dilemma. Jag kanske ar hemma tidigare an ni tror.

Kram Jakob

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det lät som en kass början på din vistelse. Men finn tröst i teorin med att det ska börja dåligt för att bli bra, det har jag gjort.

Betty sa...

Jag har mailat dig det du bad om honey. Ta hand om dig. Jag ska till Clabbe Ohlsson idag. Handlar hörlurar så kan vi ringa varandra.