torsdag, januari 19, 2006

Flytt och Russel Crowe

Hej Babes!

Canberra Callin! Jag flyttar idag till min nya lilla familj. Min nya adress ar
28, Calvert street. Jag ser fram emot TV - Bredband och en riktig sang

Pa torsdag ar det Australia Day (deras typ nationaldag) och da ar alla lediga - sa pa onsdag kvall (eller Australia Day Eve som det ocksa kallas) ar det en massa spektakel som hander. Bland annat far Canberra besok av Russel Crowe som ska sjunga (!). Jag och min enda kompis Nives (en 40 arig slovakiska som jag bor (bodde) med - tycker dessutom att Russel ar lite het) ska dit och kika. Forrutom det sa kommer det en massa band och spelar bade pa onsdag kvall och hela torsdagen - The big day out som det heter i folkmun - och det ar gratis, regeringen betalar. Skitbra, varfor firar inte vi var nationaldag pa det viset?

Jag halsar Russel fran PK
Till sist en bild pa Campus Cricketplan med Canberras landmarke i bakgrunden (ett TV-torn - believe it or not)

Kram
Jakob

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det där lät fint! Själv sitter jag i helt oexotiska (och oerotiska!) Vellinge och svarar på samtal: "-Ja, skolbussen är inställd p.g.a. snön." "-Nej, om du bor ett kvarter från skolan så har du fortfarande skolplikt idag." osv. Och Vellinges landmärke är ett vattentorn, believe it or not.

Boogie sa...

det låter som malmöfestivalen men med lite internationell touch...

Betty sa...

Jag är nästan med dig i Canberra i denna stunden. Kollar nämligen med ett halvt öga på filmen Gladiator med ingen mindre än aussien Russel C.

Puss på dig darling!