tisdag, september 05, 2006

Bra jobbat mänskligheten

Trixade risotto igår och tänkte att jag skulle titta på TV samtidigt, det känns ju amerikanskt och härligt cheesy. Cheesy var ordet. På femman sändes en show av total misär vid namn Fling. Detta Fling, lett av Josefin Craaford, är kanske det mest prekära man kan se på i alla fall svensk TV. Nu känns det lite som att jag är pensionär och klagar på ungdomen men helt ärligt; Vad i helvete?!

Som vanligt när jag vill kolla upp något av den här kalibern vänder jag mig till aftonbladet för att få en uppfattning om vad fan som händer. Jag läser att programmet sänds varje vardag! Varje vardag?! Finns det verkligen tillräckligt många människor som vill svara på frågan om de rakade eller inte i TV så att det kan sändas mer än en vecka?

När programledaren, mitt i den "jämlika sexismen" (får då är det ok eller? Varför inte sända lite jämlik fistfucking på morgon-TV strax innan bananer i pyjamas?) berättar att tjejerna "var nere på plattan och blev av- (retorisk konstpaus?) målade" är väl klockan strax efter sju och Bolibompa på ettan har nog precis slutat. Kanske hann barnen zappa sig till en demo för hur ett bra fuckface ser ut. Härligt.

Neggigt inlägg men det kan inte hjälpas.

4 kommentarer:

klenin sa...

Jag har sett ett avsnitt, det måste skamset erkännas. Är det här den nya tidens "Tur i kärlek"? Jag trodde aldrig att den käcka Agneta Sjödin och en Adam Alsing i hockeyfrilla skulle kännas som ett bra alternativ. Och vad hette nu det där andra..."Vem tar vem"?

Jävligt illa är det iallafall Puffen, jag håller med dig.

Unknown sa...

Jag blir glad när jag läser ditt arga inlägg. Glad över att du är min kompis.

Betty sa...

Jag såg det allra första avsnittet och blundade säkert halva pogrammet just för att jag inte ville se någons fuckface eller se folk grovhångla. Usch! Jag håller med. Jäkligt saggigt program.

Unknown sa...

sett ett program, det räcker - ful kille, fula brudar