fredag, september 29, 2006

Lite fredagstankar

Idag drömde jag att jag blev jagad av massor av djur, mest jättekaniner och småhundar. Och så var jag i ett gigantiskt lyxhotell med hur många våningar som helst och superbreda marmortrappor som glänste. Där sprang jag omkring och letade efter toaletten. Och så var det massor av människor som åkte skidor runt omkring hotellet. Det som var jobbigt var först djuren sen att jag aldrig hittade en toalett.

Idag ska jag göra en lista på allt jag vill och ska göra under min lägenhet. Det är den enda utvägen för annars kommer mitt hem förfalla ännu mer nu när jag äntligen säger mig orka prioritera städning. Usch mitt hem är så snuskigt. Stackars Mr J som tvingas bo i skiten. Stackars mig som inte orkar ha ett perfekt hem men som alltid har dåligt samvete för det. Nu ska jag borsta upp en mockaväska som jag tvättat och som jag fick av Emma för många år sen. Sen ska jag fika med Johan. Är det någon som vet vad han haft för sig på sistone. Hans frånvaro på bloggen…hans frånvaro i mitt liv? I ert?

Vi som igår hånade Björn Borg. Jag vill bara säga till er att vi antagligen aldrig kommer komma så nära en så bred och stor internationell kändis. Tänk på det. Vi är inte som alla andra. Vi har varit på samma fest som legenden tennisgeniet Björn Borg!

5 kommentarer:

Erik sa...

1. Djuren kan härledas till Björns fest där det inte fanns någon toalett

2. Om man orkar man ha ett perfekt hem hela tiden lägger man energi på fel saker

3. Vilken Johan?

4. Vem hånade Björn? Han är så sliskigt härlig man kan vara! Ni skulle sett honom i Hiltons bar med en flaska bubbel. So clean.

Betty sa...

3. Johan Bäck. Han är nu lokaliserad till Kaffe&konst.

4. eh..jag (skamsen) hånade Björn, Mr J snackade om hur han skulle slita upp ett par kallingar ifrån förpackningen, sätt dem på huvudet likt ett pannband, Erik Andersson snackade om att sålda pokaler det skulle viftas med...allt framför ansiktet på självaste Björn.

5. Klart du var på Hilton med Björn Borg. Du är ju trots allt Barbros son. Ring hem till K-na nu och berätta. Hon kommer bli rörd till tårar.

Unknown sa...

Jag drömde ju att jag hade en orkidé som jag vattnade, varpå den förvandlades till ett litet lamm. Lammet tittade på mig och frågade varför jag vattnade den så mycket, den blev ju alldeles blöt!
Jag tänkte tyst för mig själv att jag inte alls visste varför jag vattnade så mycket, orkideer ska ju bara ha en fingerborg vatten i veckan.

En gång kände jag en kille som hette Johan, han gick i min klass på mellan- och högstadiet. Han hade en storebror som hette Jesper. Det är inte honom du menar? Fast det skulle vara en enormt liten värld om du stött på honom också Betty, han bor i Linköping nu.

Björn. I en knallgrön tröja. På Hilton. Med skumpa. Oooh.
Den assnygga killen med grå kostym gick också dit, det såg jag från min buss.

Erik sa...

5. Ja. Ja.

klenin sa...

Trots mitt muttrande om att jag missade BB-festen pga att jag osa:ade till fel mailadress ångrar jag inte att jag tog mig hemåt efter NG.

Istället har jag valt att ta gratisglamouren till en ny nivå. Snart landar det ett par Adidas-stövlar på mitt lokala postkontor, och på måndag kommer jag dricka vin och få håret färgat på Larsson & Lange utan att betala en spänn för kalaset. Gotta love it!