tisdag, september 26, 2006

Greetings from STHLM

Helgen i Uptown och Sthlm var prima utöver nattåget utan liggplats som medförde viss sömnbrist. Uppsala såg ut som det brukar och studenterna är som tur är inte lika närvarande som i Lund. Jag åt världens godaste kastanjebröd ifrån NK till frukost 2 morgnar. Det kostade 30 kr på rea. Men jag skulle vilja investera i det varje dag om jag hade möjlighet. Mr J fick kolla in min gamla gymnasieskola, Fabians och Yngwes uppväxthem, domkyrkan, ärkebiskopsgården, saluhallen, Sebastians gymnasiehem som sen köptes av Ulf Ekman. Hur intressant denna rundtur var på en skala vet jag faktiskt inte. Vi fick lyssna på diverse småföreläsningar. Alla utom en var riktigt underhållande. Jag nämner inte vilken för det är fult att baktala gamla män…sen bar det av till middag med hur många tal som helst. Minst 20 stycken skulle jag tro. Fyra och en halvtimme. Och då drog vi direkt efter att sista droppen kaffe lämnat strupen för magen. Efter en god natts sömn om än återigen under få timmar drog vi till Sthlm. Solen sken hela tiden. Det var fantastiskt i vår kära huvudstad. Vi hängde med A. Lo och C och åt lunch med sardeller för första gången i mitt liv. Lekte lite spöke och djurgård. Sen promenerade Mr J och jag på stan. Satt på Nytorget och träffade andra broder Hallberg en snabbis. Sen hem till lånad lght på Gärdet, lagade mat och drack vin med Sebastian och Sanna. Sen mötte S, Mr J och jag upp andra broder Hallberg igen för att gå på fest i ateljé på Nytorget. Det fanns pingisbord och jag åt fantastiska kastanjer med salt. (Hävdade förut att risotto var det nya. Glöm det. Kastanjer ska man äta. Men de man köper i strut i stånd på gatan är B.) Sen åkte vi hem för att tröttheten tvingade oss. Söndagen spenderades först i Sannas kök med framdukad frukost. Det var som i Malmö vi bodde på en parallellgata med S, så det vara liksom bara att enkelt kika förbi. Sjukt bra. Sen drog S, Mr J och jag på lägenhetsvisning i Horan. Och sen till andra bror Hallbergs lght för att kolla in avlagda kläder och hämta honom. Sen käkade vi sushi. S kollade på en till lght och sen gick vi på trista Street. Som alltid är så dåligt att jag inte förstår hypen. Det är typ som källaren under Rimi. Så då gick vi till Lasse i backen och drack kaffe. S åt paj. Sen drog S och vi andra gick hem till andra broder Hallberg och kollade på Nacho Libre. Den var ganska dålig. Sen åkte Mr J och jag till lånad lght och kollade TV tills tåget gick 23:05.




2 kommentarer:

Unknown sa...

Jaaa! Tack! Street ÄR dåligt alltså. Jag trodde att det var jag som var bakis, trög eller både och. Tyckte det var sjukt tråkigt och bara massa Goa-smycken i sten. Nu är jag lugn.

Unknown sa...

det låter underbart babe, nytorget upptäckte jag med kristian innan jag drog till nyc, fantastiskt ställe

mmm helgen var fin

själv badade jag naken på morfars brygga, värsta pripps blå reklamen