tisdag, september 19, 2006

kräkningar och pontus

hej

Vi hade ämneskonferens på båtarna mellan helsingör och helsingborg idag. Jag blir alltså matförgiftad av skaldjursbuffén. Men på vägen hem, innan det kickar in, så tvingar jag Pontus att åka hem från sin kompis för att jag skall kunna träffa honom och prata allvar. Vad tror ni händer? Precis innan jag skall gå mår jag lite illa, men efter att ha rådfrågat Betty, så inser jag att jag måste åka till honom i alla fall. På vägen till Pontus får jag ännu mer ont i magen och det första jag gör är att gå och lägga mig i hans säng och jämra mig. Efter en timme går jag in och kräks på hans toalett i typ en halvtimme. Det blir alltid sånt drama mellan oss. Va fan liksom - Dallas släng dig i väggen!

Magen blev tack och lov bättre när jag hade kräkts ut allt. Vi talade allvar. Pontus förra kille spökar lite för mycket. Han ska träffa honom på söndag. Och hans känslor för mig pendlar alldeles för mycket fram och tillbaka. Han gillar mig mer än en vän, men vill inte ha ett förhållande. Så jag bad honom då att tillåta mig släppa taget. När jag tidigare ställt krav att han måste bestämma sig eller att jag vill få saker avklarat mellan oss, då har han bivit så ångerfull och sagt att han vill ha mig, för att sedan dagen efter bli osäker igen, när jag då har trott att allt var lugnt mellan oss. Jag förklarade att om han skall komma en gång till och ångra sig, då får han fan i mig vara säker på sin sak. Annars måste han tillåta mig släppa taget.

Jag skötte det hela snyggt. Jag förklarade att jag var glad att ha träffat honom och att jag hade lärt mig av honom att det jag söker är ett förhållande och att det trots allt finns fina killar ute i bögträsket. Han kunde inte lova mig ett förhållande men vill gärna att jag är en del av hans liv ändå. Jag sa att det gick bra, men med två förhållningsregler. Jag vill inte höra något om hans ragg eller killar. Och så påminde jag honom igen om att ifall han skall komma och gråta ut och ångra sig en gång till, så måste han han tänka igenom det flera gånger för i så fall måste han vara helt säker på sin sak.

Det känns bra nu, även om magen värker lite fortfarande och även om det är lite trist att han inte fattade sitt eget bästa.

Ok- nu måste ni hitta en kille till mig, jag har ju som sagt kommit på att jag vill ha ett förhållande. Håll ögon och öron öppna, boka in dejter, lägg in mitt foto på diverse chatter. Gör nått! Jag är faktiskt den enda fjollan i gänget, och ni har aldrig tagit mig på bögklubb. Men hur många gånger har jag varit på KB, Amore, och diverse andra heterosunkhak? - så ta ert ansvar för "the only gay in th gang"

Kram Jakob

PS Sydsvenskan erbjuder att jag gratis kan vara med på familjesidan då jag fyller 30, med foto och en egen författad text under. Jag tänker nappa - håll utkik den 18 eller 19 oktober. Då kommer det stå om den framgångsrike doktoranden som undanber sig uppvaktning DS

5 kommentarer:

Erik sa...

M.Ö.G!

Vilken dramatik! Nej, jag tror du är värd någon bättre, han vet inte sitt eget bästa.

Unknown sa...

Hej du.

Det är sant. Jag satt faktiskt och funderade över just detta, att du som är vår family-fag glatt hänger med oss ut och vi aldrig hänger med på dina ställen. Men jag vet inte, finns inte risken att man ses som en bitter bög-hangaround om man som tjej går på Wonk?
Jag vet inte, jag har inte varit där.

Tycker att det är synd med Pontus. Och det där med att man är värd något bättre hjälper inte i just när man sitter i skiten.

klenin sa...

http://www.rathergood.com/gaybar/

Betty sa...

För att inte missa det hela kommer jag att teckna en prenumeration på SDS.

Vad gäller wonk så är det verkligen skam att vi inte följt med. Plus att i CPHG måste det väl finnas ännu trevligare ställen som inte har så mycket schlagerfokus...

Unknown sa...

Äsch - han har ju redan typ dumpat mig två gånger innan så, jag var väl inte så shockad. Dessutom har jag massor med fina vänner här, det har inte han. Så jag tycker inte synd om mig särkilt mycket. Dessutom börjar 23 åringarna skriva till mig på qx så jag antar att jag är het, i alla fall i den åldersgruppen.

Köpenhora -deal!