tisdag, september 18, 2007

Ett moln som ser ut som himlen

Babes,

jag har försökt att bifoga en ljudfil här,
och det är inte vilken ljudfil som helst,
det är ett medley som Skifer (Hallvard och Tony) har skickat ut,
ett medley av låtarna till plattan "ett moln som ser ut som himlen"
en konceptplatta om en dag i en svensk doktorands liv i Bergen.

Det låter fantastiskt bra i oktober kommer plattan.

Så här skriver de bland annat i pressreleasen:

.... resultatet er det første SKIFER-albumet siden famøse "Etnodill". Der "Etnodill" forandret livet til butterdeigsfolket i Danmark, er det nye albumet en hyllest til Sverige: "En jättestor moln, som ser ut som himlen" er en reise gjennom ett døgn i Jakob Svenssons liv i Bergen. En odyssé. En kjærlighetserklæring. Intet mindre. Og SKIFERs mest catchy album
noensinne. Trenger vi si mer?

Eksklusiv medley og stemningsskapende collage følger vedlagt.
"En jättestor moln, som ser ut som himlen" kommer medio oktober.


Medleyt kunde jag inte bifoga - collaget kommer här:
kolla också in deras hemsida www.skifer.org



Bara tanken att jag får en hel platta tillägnad mig känns för bra för att vara sann

4 kommentarer:

klenin sa...

Det är så bra. SÅ bra.

Betty sa...

Detta är stort!

Betty sa...

Kanske snäppet större än när Second hand furniture tillägnade mig en låt på Rundgång i Karlskrona...

Unknown sa...

Tänk att jag var ihop med henrik sterner, och inte ne enda låt lyckades han skriva till min ära...