fredag, september 21, 2007

Lur - bring it on!

För ett tag sen efterlyste jag (bland ett fåtal utvalda) lite mer lur på jobbet. Alltså inte lur som läggs ut på nätet eller trycks i böcker, utan gamla vanliga kontorshyss. Förslaget verkade gå hem, men ändå hände INGENTING. Tills idag, då jag upptäckte ett hyss som utförts redan i måndags av L, mot mig. Vad det är kan jag inte riktigt säga; jag tror att det kan bli ett långlivat vandringslur. Anywho, jag tänker förstås hämnas och behöver bra förslag. Betty, det där med Paradise Hotel-killen kommer bli plan ett, så den idén behöver inte offentliggöras igen...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lur - det var ett konstigt ord

Jag gillar ju det vi gjorde på IHTV, typ vita stenen, fast det krävs ju att man är några stycken.

Man utmanar varandra till att göra konstiga grejor, ochden som först gör det får stenen och sedan bestämma nästa utmaning.

Ex 1. "Ställa sig upp och prata passionerat om att tv-programmen till kidsen måste bli bättre, då kanal5's programchef föreläste"

Ex 2. Utbrista "Ja, jag kan det", när tentan delas ut

Det blev mycket roligare att gå till skolan då...

Betty sa...

På Mr Js jobb använder de klister till mkt. Typ klistra fast häftapparaten i ett papper, vattenflaska i bordet...etc. You get the picture. Fyller saker med fel innehåll.

Fiskelina kan nog va bra till mycket.