måndag, september 17, 2007

Med blandad förtjusning

Jag och Mr J travade förbi Konsthallen i söndags och kollade in David S. Mycket fina illustrationer/serier etc. Och många mungipor som drogs uppåt, några riktiga skratt ur min mun.

Det var tydligen fler bloggar som var där. Och jag säger som Laban. Jag är redo att gå dit igen, och igen. För glatt humör kan man inte få nog av.

Jag visste inte hur gammal herr Shrigley var. Men när jag såg salt-och pepparkaret som det ståd HEROIN respektive COCAINE så tänkte jag: killen måste va närmare 40. Ingen annan tycker sånt är ballt längre.

Jorå: David S är född 1968. Samma år som Henrik Schyffert.

Sen var det konstigt för jag gillar verkligen hans teckninar. Men det var länge sen jag såg tavlor som jag verkligen tycker var genomfula. Riktig jävla dålig konst, enligt min smak. Men tillbaka och skratta det ska jag.

Inga kommentarer: