tisdag, september 04, 2007

På plats på mötesplatsen

Efter att ha sprungit mig svettig på Heathrow så kom jag äntligen på Air Canada planet
Och jag hamnade i första klass till min stora lycka ... (se album facebook)

Air Canada = sådär, ingen egen tv, inga spel, men å andra sidan fick jag ju ligga raklång hela resan drickandes skumpa.

Heathrow = fy fan vad jag hatar UK, ett U-land, så ineffektivt att klockorna stannar...
Jag var tvungen att gå igenom en igen säkerhetskoll då jag skulle byta plan, och de hade typ bara en scanningsmaskin öppen, men fem man som stod bredvid och tittade på kön. De påpekade surt att man bara fick ha ett handbagage. Jag upplyste då om att Air Canada faktiskt tillåter både en laptop och ett handbagage. Till slut fick jag trycka in min dator i mitt handbagage för att sedan tvingas ta ut den innan den skulle scannas. Idioter... tänk på det krabban när du kommer... jag klarade att byta plan det på en timme (planet var försenat från kastrup), men det var precis...

Nu bor jag typ hemma hos Gail Black, min hyresvärdinna, jag har en liten minilägenhet med sovrum och badrum, vi delar kök och vardagsrum. Hon är typ 50, men verkar schysst, men tyvärr troende katolik. Hon körde omkring mig i området idag för att visa vart saker och ting ligger. Det finns en tunnelabanestation typ sju minuter bort, fast lägenheten ligger ganska mycket i norra utkanterna av stan. Jag får se hur länge jag stannar här. Fast det är ju sjukt fint, med egen portvakt, swimmingpool och träningsrum. Jag går under täcknamnet den svenska brorsonen (eftersom hon nog inte får hyra ut egentligen)





Sonen var på middag och skall kanske ta med mig på fiskesemester nästa helg och kanske på Ishockey - en megadude skulle man kunna säga.

BTW Toronto betyder mötesplats, och det sista t:et uttalas tydligt...

Puss Jakob

5 kommentarer:

Elin sa...

aaahh, vad fint. att bli uppgraderad är typ min dröm. jag trodde inte att det kunde hända. grattis! jag har också rest med air canada, dom hade fina röda lönnlöv på glasen men det var ju bara i coach så du kanske hade ett diamantlöv på ditt glas. puss

Unknown sa...

nej, men en drinkpinne med ett löv på fick jag

Erik sa...

låter sweet jake. Du försvanna snabbt.. Nice att hänga med en riktigt kanadensisk Jock! Jag vill också. ta hand om dig P o K PK!

Unknown sa...

bra, då vet vi att du är på plats.
själv har jag dragit några längder i hotellpoolen (våning 35 på Plaza) och sitter nu här med mina 1137 sidor skärmdumpar som jag ska kunna till helgen. Och jag som är så dator!

klenin sa...

Jag gillar verkligen att du fotat ditt rum barbringad, och prickat dig själv i spegeln på det översta kortet. You go Jake!