söndag, september 09, 2007

Lazy Sunday Afternoon

En del dagar blir bara så fantastiskt fina. Igår var jag barnvakt, spelade Wii-bowling (jag är numera känd som Mrs Spare) och blev bjuden på middag hos David & Linda i Lund. Kom hem i vettig tid, men det hindrade mig inte från att sova till elva och gå upp vid halv tolv-hugget. Efter en frukost och en himlande blick mot den enorma högen disk i köket tog jag mig ut på stan i det fina vädret i stället. Ringde Snutten/Puffen för att se om han ville fika vid kanalen. Istället hamnade jag på Buongiorno med honom, Kräket och Jeppe.

På väg därifrån efter pojkarnas brunch och mitt kaffe passerade vi trampbåtarna! Efter ett briljant infall av Jeppe trampade han, Kräket och jag runt i kanalen en timme. Det var helt fantastiskt! Ganska trött i ben och rumpa hoppade jag glatt över dagens planerade träning. På väg hem slank det ner (alltså, jag betalade) både nya underkläder och ett par skor i min väska. Nu är det seriemaraton på femman som gäller innan jag ska styra upp min lägenhet och laga middag. Vissa söndagar borde gå i repris.

3 kommentarer:

Unknown sa...

babe - precis vad jag skrev på fecebook - det är jobbigare än vad man tror med de där trampbåtarna... jag vill hura film, men det då måste jag ta tunnelbanan...

Eftersom jag har slutat röka har det nu gett resultat - på vikten alltså, jag har gått upp tre kilo på en vecka... jag är bara sugen på chocolate chip cookies och muffins och pretzels och mmm ... det är ingen myt, man går upp i vikt när man slutar röka

klenin sa...

Jag vill minnas att Farre gnagde på morötter och rå spaghetti när hans röksug var som värst. Testa det! Idag har jag ett rött märke på ryggen efter ryggstödet på trampbåten. Lätt värt det.

Betty sa...

Äh fortsätt äta sötsaker, det är nog bara bra för dig (på riktigt alltså). Öka på storeleken på matpotionerna också.