måndag, september 17, 2007

Jag - vek som få

Idag var jag på HälsoSam för att ta ett par prover inför jobbets hälsokoll. Jag fick en ganska stort, svullet blåmärke i armvecket. Det kan jag väl ta efter det rör upptappade, simmiga blod som snoddes av mig medan jag stirrade som en galning på en av Tysklandsfärjorna utanför den hurtiga sjuksköterskans fönster. Men, jag tog ju även ett sånt supereffektivt prov i fingertoppen, ett sånt som bara sticker till en superkort stund med en minimal nål. Men jorå, jag har även ett blåmärke på fingertoppen - jag trodde inte ens att det var fysiskt möjligt.

Klenin - that's my name. Motståndskraft - not my game.

2 kommentarer:

Unknown sa...

ät spenat, eller dunderhonung

Unknown sa...

jag har faktiskt kollat det där, försökte ju själv lämna blod i samband med jobbets fystest. Det gick ju sådär pga för små blodkärl.

Man kan inte göra så mycket åt det utan bara, som sjuksköterskan glatt fyllde i, hoppas på att jag aldrig behöver en blodtransfusion.