måndag, oktober 16, 2006

Dagens vardagsgnäll aka Dagens I-landsproblem

Ligger hemmma i någon form av lealös feber. Ingen temp men den gör kroppen helt dåsig. Iallafall zapade runt lite på TV:n och råkar komma mitt in i kulturnyheterna. Där sitter en kille och talar om sitt projekt T-post (http://www.t-post.se/default.asp). Han försöker sprida budskap som inte alltid publiceras i traditionell media, tanken är att han gör en ny t-shirt var 6 vecka som man kan prenumenera på, tröjan har ett budskap tryckt på framsidan och en förklaring på ryggens insida. Mitt problem är att han inte vill att allt för många ska prenumera på idén då det inte är kul om man möter 20 pers med samma t-shirt på stan och det köper jag men varför är man då med på SVT och presenterar sin idé.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det är som när folk blir arga för att deras favoritband har börjat bli populära och spelas på radio.
Jag förstår inte den tanken alls.

Betty sa...

Jag tycker det verkar wako att hans mål är att sprida budskap men samtidigt blir irriterad när det går för bra för honom själv. Han verkar ju uppenbarligen duktig på marknadsföring. Han borde bestämma sig för vilket ben han ska stå på.

Tycker att Kattens band-tanke är besläktad men inte en helt glasklar koppling. Att subkulturer vill markera sig mot andra grupper genom exempelvis musik handlar ju väldigt mycket om identitetskapande. Killen Johan berättar om verkar ju uppenbarligen ha problem. Han verkar ju vilka sprida sitt eget budskap till redan frälsta...

Erik sa...

Det känns lite som på högstadiet när folk lackade för att man köpt samma skiva som de...