söndag, januari 20, 2008

I heart Juno


Hej


Nu har har jag läst 4 andra bloggar som verkar ha gjort samma sak som jag och Jakob gjorde igår. Alla såg filmen Juno. Sååå himla fin, bra och jag grät jättemycket. Det är en feelgood-indie-typ-film, men skitbra musik med Kimya från Moldy Peaches och så också nån Belle & Sebbelåt..och annan bra musik. Replikerna! Enligt mig bästa filmen på länge.


Se till att få ner den i en dator på studs!


Jag tänkte lägga upp en bild på filmaffischen...men jag vet inte hur man sparar ner bilder med min nya Mac...så om ngn vill göra det åt mig vore det snällt...

Ps. Huvudrollsinnehavarna är råheta båda två.

Ps 2. Det finns inget som får mig så tjänst- och bildgooglingsvillig som meningen ovan. Here you go, Betty spaghetty; en bild. /Klenin

5 kommentarer:

Unknown sa...

snackar vi hyrfilm eller bio?

Betty sa...

vi snackar nog bio...eller nedladdning.

klenin sa...

Åh, vilken liten godis till film. Slutscenen gav mig gåshud om och om igen tills alla hårstrån på hela kroppen stod rakt upp. Imorgon bitti ska jag synka min nano så att jag kan ha soundtracket på väg (och på) jobbet.

Erik sa...

Oh boy, vilken trevlig söndagsfilm! Någon var stundtals obehagligt lik någon jag känner/kände förut..

Men herregud:
"pork bat"
"Get a dick!"
haha, enbart replikerna motiverar ett titt till snart. Och Michael Cera, kanske roligast i världen just nu. Undrar om han är sådan privat och om han vet om det..?

klenin sa...

"That egg-o is preggo!"