tisdag, januari 22, 2008

Studiedag: mitt liv

Tänkte reflektera över vad är det som pågår när skolan är elevfri. För det första kan man säga att det känns som att gräset är grönare på andra sidan, åtminstone för mig. Jag får en stark vilja att också jobba med vuxna, det är så lungt och behagligt, man hör nästan vad man tänker och så vidare, fråga betty för referens. Därför frågar jag desperat om det är någon som behöver hjälp någonstans för en lite omotiverad historie/samhällskunskapslärare? Jag tar vad som helst.

Problemet med studiedagar är att lärarna släpps ut på grönbete och kan helt plötsligt inte riktigt uppföra sig som andra vuxna, telefoner ringer under möten, folk mummlar/stör andra i bänkarna och har massa åsikter om hur dåligt och tråkigt programmet för dagen är, de flesta låter precis som sina egna elever, jag måste bort. Lärare som i vanliga fall får bestämma allt hamnar i en situation där det beslutas över deras huvuden om hur de skall vara, de revolterar och blir som tonåringar. Hjälp mig här ifrån.

Ses ikväll på Inkonst.

Ps. älskar "Cliffhanger" med Britta Persson.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Och varför tror du jag sökte mig ifrån jobbet som personal- och fortbildningsansvarig för en skola?

klenin sa...

Och på förra veckans konferens fann jag (f.d. lärare) mig själv sittande mellan F och S och bara prata strunt medan VDn häll genomgångar. Och när googles nya söktjänst/uppslagsverk kom på tal försökte F få mig att säga Knolla inför hela företaget. Det gick inte så bra, men vi tyckte att det var otroligt roligt iallafall.

Betty sa...

Usch fy bubblan J...har inget ess i skjortärmen för dig för tillfället. Men om inte annat så får du ju pappaledig nästa år...;).