torsdag, januari 24, 2008

Jag - en överlevnadskonstnär

I lördags eftermiddag fann jag helt plötsligt (typ) mig själv med 308 kr kvar på VISAt fram till lönen som kommer imorgon. Sparandets sport vägde tyngre än överföring från andra konton. Tycker att jag har klarat mig alldeles utmärkt, och inte helt utan stil.

Den totala utgiftslistan sedan i lördags lyder som följer:

1 st biobiljett
1 påse fullkornsskorpor
1 glas rödvin på lokal
1 glas rödvin till, på samma lokal
6 tomater
1 liter mellanmjölk
1 påse plockgodis
1 take away-kaffe

Och nu har jag väl ändå sisådär 15 pix kvar! Thank heavens för kreativ matlagning om kvällarna, och att frukost och lunch med fördel äts på jobbet för att sedan dras på kommande lön. I helgen kommer jag gå cash bananas för att belöna mig själv...

5 kommentarer:

Unknown sa...

teach me your skills

ännu en workshop från klenin

1) så laddar du ner film
2) så lever du på nada

Erik sa...

Du glömde 2 glas vin

klenin sa...

...nej?

Erik sa...

Jo, du var på brogatan i lördags

klenin sa...

Ah, just det. Men pojkar, pojkar, det kalaset betalde ju ni! Hurra för er!