måndag, januari 14, 2008

Två saker jag ser fram emot

Januari är tråkigt. Det är långt till balen på slottet. Imorgon har jag ett heldagsmöte på Bjärsjöla gård i Sjöbo. Jag väljer att tänka på Tokyo istället. Just nu är det två saker jag peppar mest på.

Den ena peppen står givetvis den bisarra baren Alcatraz+ER för. Ett fängelse och ett ER i ett helt enkelt! Isoleringscell istället för lounge - check! Handklovar - check! Vill du kunna välja mellan att mixa din drink med en dildo och att dricka den genom dropp - the choice is yours! Jag ser fram emot detta bisarra scenario och hoppas vid gud att drinken Brain Damage fortfarande står kvar på menyn. Vet inte riktigt hur det är med er, men jag har iallafall aldrig fått chansen att få en drink stående i ett avhugget flickhuvud i bandage förut. Mer om baren och andra vansinnesäventyr kan man läsa i Maria Ahlgrens artikel i Vagabond.


En annan sak jag inte heller övervägt tidigare är att låta en klassisk fotpeeling göras av hungriga fiskar i stället för av krossade aprikoskärnor eller mandelmjöl. Ner med fossingarna i en liten damm bara, och vips börjar firrarna äta bort ens döda hudceller som om det inte fanns någon morgondag! Jo, det är sant, läs mer i t.ex. Washington Post. Skräckblandad förtjusning - det är knappt att den beskrivningen täcker in allt jag känner inför gnagande djur på mina hälar. Nu gäller det bara att jag och Katten gör rätt; inte gnida nigiri på fotsulorna, inte stoppa dammens matmonster i truten. There's a time and a place for everything, my friends. A time. And a place.

2 kommentarer:

Betty sa...

Okej, jag visste ju redan om detta...men det tål att talas om. Och JA, jag är ungefär hur avis som helst på er!! Tror det inte blir Japan förrän nästa år för min del.

Åhhhh ni kommer ha det så fint så fint!

klenin sa...

Men då Betty, nästa år, då ska ni få alla våra tips och trix!