torsdag, april 06, 2006

Avbrott




Ironiskt nog är det jag som tar upp helgens aktiviteter. Detta med kallbad...jag undrar alltid om det är någon persons ådror som fryser till is...hjärtattck..pang, boom. Jag skulle vilja se lite statistik på förolyckade människor. Kan man ringa Kallis tror ni? Sen funderar jag på om det blir något kallbad i helgen. Skulle i så fall gärna se att man kanske var där redan så tidigt som 10:00. Jag kommer inleda med en ansiktsbehandling på salong redan imorgon. Så sen är det jag som är fräschast på Kronprinsen skybar.

En omfångsrik kvinna i min klass berättade glatt att hon och hennes man hade beskurit äppelträd förra veckan och skulle bygga loft på sitt kolonihus. Jag kontrade direkt med att vi skulle gå hårt på Vinbärsbuskarna i helgen. Hörde mig själv skryta om palsternacka, ruccola, potatis och solrosor. Jag som inte ens känner peppen...men ingen ska tro att de har det finare än på Granbacken 34, trots avsaknaden av hus, vindskydd eller en hel verktygsbox.

9 kommentarer:

emma d sa...

Ja Betty, kallbad på lördag! 10.00 fungerar bra.

Unknown sa...

Kallis låter skitbra.
Jag ska sola för första gången kl på lördag så jag går från en ytterlighet till en annan.

Men på kvällen ser jag det som att vi börjar med käk och fördrink hos mig sedan vidare till Översten! Vi är ju ändå nästan där.
Eller så har vi ju ett coverband på Bakfickan. I lördags hörde jag U2:s In the name of love sippra ut genom fönsterlisterna. Det var många som buggade loss där inne.

klenin sa...

Jag hoppar Kallis, är i Lund fredag/lördag, men count me in på Annas middag och Översten!

Betty sa...

Jag tänker ansluta till Översten. Tyvärr Anna säger jag nej till paj. Jag kommer behöver sitta hemma och skriva ett manusutlåtande som jag ligger efter med. Men räkna med mig i baren.

Unknown sa...

Jag kommer både hem till anna och till översten

Kram Jakob

Unknown sa...

Hurra

Unknown sa...

Eftersom jag ska fika med familjen tunebro kl 11.30 på lördag så drar jag mig ur kallbadandet

emma d sa...

Har tackat ja till en annan middagsbjudning så jag får tyvärr tacka nej till pajen. Kommer eventuellt till Översten.

Boogie sa...

kommer både till anna och översten.

och kallis, galna människor, aldrig så länge jag lever...

har lov och ska sova tills jag blir en ny människa istället.