fredag, april 28, 2006

vår på väg


Vi suktar ju alla uppenbarligen efter vår, sommar och sol.

Det är på väg! Iallafall lite. Jag och Johan har bestämt att det händer i helgen. Fröna och lökarna ska ner i jorden.
Alltså tog jag tillfället i akt att handla på mig för 293 kr med mamma som guide i denna djungel som är fröhyllan på Vellingeblomman.

Kan man få ut pengarna från kontot Jake?

Det blir blommor i alla dess slag; dahlior, ringblommor, krasse, rosenskära, gladiolus samt låg och buskig solros. De grönsaker vi börjar med är morötter, mangold, piplök och palsternacka (igen)

Sökra kort i år alltså. Det blir lite mindre av varje också, sist så föråt vi ju oss till slut på en del av grödorna därför ökar vi upp blombeståndet något i år.

Potatis har jag dock inte släpat med.

Låter det inte bra!

Ändring: bild inlagd på Piplök av Betty

7 kommentarer:

klenin sa...

Vad jättebra! Jag kan tyvärr inte vara med i helgen just men lita på att jag ska pula med lotten sen!

Jag vill jättegärna ha rädisor också, och kanske krusbär om vi pallar ordna det lite senare.

Betty sa...

Jag kan ju inte heller...men jag uppmutrar så klart all form av verksamhet!

Snart, snart ska jag sätta min första potatis (undra om denna form av skämt kanske är den allra sämsta).

Hur som helst vill jag gärna odla ruccola...det smärtar mig fortfarande att grönkålen och svartroten aka fattigmanssparris aldrig dök upp förra året.

Unknown sa...

Åååh...vilken fin bild ni har lagt till min post.

Detta är ju bara första inköpet, mer kan ju komma så småningom. Ruccola till exempel.

Erik sa...

Jättebra!

Helena, vem är den där Lotten från Norge?

klenin sa...

Hohoho...

emma d sa...

haha, i ngt sammanhang råkade jag säga att jag pulade med min kudde till en norrman. Tog ett tag innan jag fattade varför den stackars norrmannen kollade så konstigt på mig.

klenin sa...

...kom ni iväg till lotten eller satte tandvärken p för det?