onsdag, april 26, 2006

Livet i första klass

Sitter just nu på ett tåg hem till Malmö efter 3 dagar i Bengt Alsterlinds hoods. I första klass!

Den trådlåsa uppkopplingen är inte alltid så pålitlig men funkar fint när man vill leka på bloggen, kaffet, frukten och teet är gratis och det finns Dumle och Marianne - jag är en sucker för tantgodis! Enda nackdelen med fikahörnan är att en gammal gymnasiekompis till mig råkar sitta bredvid det, och jag är inte ett dugg sugen på att hälsa. Att ta sig mot chokladen igen kan vara att utmana ödet.

I övrigt är jag ganska trött efter akademiskt socialt networkande. Grymt trevliga doktorander finns det där uppe iallafall! Igår hamnade jag vid Gaye Tuchmans bord vid middagen (men det väntar jag mig bara att Jakob ska bry sig om nämnvärt). Hon sa "Nice jacket!" till Kristofer som snabbt kontrade med ett uppskattande "Nice medallion". Jag valde att diskutera sneakers med denna stålmormor till medieforskare och keynote speaker.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Good on you babe - Jag ska träffa Jostein gripsrud imorgon - du jag mailade att jag skulle komma förbi vif 11 tiden sskrev han tillbaka - kom inte bara förbi, kom in också... jag vet inte om jag tyckte det var roligt, men men vad gör man inte.

För övrigt har Hallvard och jag beslutat oss för att skriva en artikel med titeln "Same shit, different wrapping" där vi menar att Mouffe och habermas inte är så stor skillnad på som de själva vill påskina.

Unknown sa...

Akademiska töntar, det är det ni är!

Har börjat använda min iPod nu, gillar det! Men har märkt att vissa saker får stryka på foten när jag går i min musikvärld. Jag kan inte höra fåglarna sjunga i parken vilket förtar vårkänslan som jag byggt upp sedan semestern. Det här med trafiksäkerheten är ett annat exempel, vad gör det att du lyssnar på din favvolåt om du ändå ligger på en motorhuv?
Klara fördelar är att man slipper prata med Malmö-galningar på bussen och att om killen bakom i Hemköpskön också har iPod-lurar i så nickar man igenkännande åt varandra.

Vi har mångkulturell vecka just nu, förskoleklassarna är utklädda till romer. Det är ju ett sätt att ta sig an det hela.

klenin sa...

Jag ska fixa min egen iPod ikväll. Hurra!

Erik sa...

dorks...

Betty sa...

Jag håller med puffen och det gäller alla involverade...förutom han och jag då.

klenin sa...

säger..vad var hon nu igen...bibliotekarien.

Unknown sa...

Nej Helena, du menar...låginkomsttagaren.