måndag, april 24, 2006

Jävulen är skådad

Ni som var med den där kvällen när jag förstörde pingisrack (2 st), snattade dricks i baren, tvingade min PV att bära min väska hela kvällen, skrek hur mycket min jacka kostat och kräktes (2 ggr) dagen efter mötte även Jävulen.

Jävulen hade med ett finger i spelet. Ni som var där vet vem han var!
Som det står under en bild från kvällen på Margareta-bloggen.

Jävulen var killen som spelade rundpingis iklädd kostym, med ett privat pingisrack hemifrån (!) och som i princip var obesegrad hela kvällen. Att jag vid ett tillfälle fick låna hans rack måste vara tack vare blusen jag hade på mig för kvällen...

Hur som helst. Till sak.

I förrgår siktade Jakob Jävulen för första gången igen.

Han cyklade längst med Kristianstadsgatan iförd kostym. Han cyklade utan att ha händerna på styret. Armarna var korslagda över bröstet.

Om bara jag finge träffa Jävulen igen.

3 kommentarer:

Erik sa...

Tja!

Jo, jag har som ni förstår bloggat på engelska sedan 2002. Postade på fel blogg helt enkelt, men det är fixat.

Jag mötte djävulen en andra gång redan samma kväll fast på KB, minns inte vad han hette men han spelar i Kulladals bordtenninsklubb. Jag slog för övrigt honom i finalen en gång... Du gjorde en annan konstig sak den kvällen betty...

Unknown sa...

han är säkert tysk - dessa jävla tyskar - jag dejtade en tysk lite grann, vi träffades tre gånger och äallt verkade gå bra, men nej så vad gör han? Jo han går under jorden, vägrar höra av sig.

That's it - nu får det vara nog, jag lägger in mitt fetveto mot tyskar.

Sedan hade jag ett annat span som också bara helt har försvunnit från eterrymden, märkligt, har jag fått en finne på pannan, blivit fet eller vad är det frågan om.

Och puffen - håll tummarna lite hårdare för kärleken, det behövs - Tack på förhand

klenin sa...

Tyskar som går under jorden? Det låter jättemärkligt tycker jag.