torsdag, april 27, 2006

Grekland my love



Åh vad jag längar till Grekland! Jag vill sitta på Johan och Marias balkong i Athen, promenera över Akropolis via Plaka genom Monastriarki ner till Exharia, äta meze och se Bröderna Marx på en utomhusbio på ett hustak i Exharia.

Jag vill ta en frappé på Pop och dricka drinkar och äta mixed nuts. Jag vill ha värme, kärlek och sommar. Jag vill ha semester. Jag vill, vill, vill!!!

På bild 1 ser ni utsikten från Akropolis.
På bild 2 ser ni Jaja (mormor på grekiska) och hennes polare.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag skulle kunna börja gråta över min längtan efter sommaren och semester. Jag ska njuta i fulla drag på Bo01 denna sommar. Kanske en sväng till Mallorca för att möta upp mina longlost homies från U-sala och Barca, det ska drickas cava, ätas gott och sovas på stranden (dagtid menar jag då). En runda inom Edinburgh för att gå på komedifestivalen, dricka öl ihop med min numer helnyktra kompis. Några dagar uppe i K-stad med pappa och en farmor som inte riktigt vet vem jag är men det kvittar ju då hon inte förstår skånska...

Det kan inte bli annat än bra.

klenin sa...

Vad märkligt att du bytt namn.

klenin sa...

Men jag vill verkligen också ha sommar. Glassa som en säl på Bo01-bryggan, dricka öl i de gamla judiska kvarteren i Wroclaw, kanske tom med den gaykille jag föll för förra sommaren, rensa ogräs och putsa på solbrännan på lotten, kanske ta mig ner till Nürnberg om Sverigesolen skulle svika en... och trava runt i mina knallgröna fliflops. Oavsett var jag är.

Unknown sa...

Hær i Bergen ær det næstan sommar, det vill sæga 11 grader och solsken. Bergensarna går i kortbyxor och Hollywood Knights kommer på besøk.

Men framfør allt har jag hitatt ett stælla dær man kan dricka øl før 35 kr - sjukt bra