tisdag, april 11, 2006

Nu börjar säsongen kolonistaz







Trimmade buskar ovan och lotten nedan. Lotten ser fin ut som ni ser och trimmandet gick finemang, det var en hård men rättvis kamp och jag gick vinnande ur striden. Vår lilla låda hade blivit helt förstörd, locket låg på grannens tomt, men tror att allt som vi lämnat låg kvar i lådan, allt från stövlar, stolar och kanske t.o.m. slangen, kommer inte ihåg nu. Granbacken såg ensamt och grått ut men vissa hade börjat få upp sina lökar. Vi måste snart sätta igång och sätta våra om vi vill ha några blommor, det andra kan vänta ett par veckor till men en date på lotten borde inplaneras innan maj, drar till Lübeck den 1 maj, innan dess bör vi ha satt vår sista potatis...

Vad sägs om nästa onsdag eftermiddag, typ vid 17.00 avfärd från Elisabeth?

5 kommentarer:

klenin sa...

Jag är faktiskt peppad på lotten! Jag och Katten kommer hem först nästa torsdag, men jag tar gärna en tripp helgen efter det om någon vill sälla.

Betty sa...

Japp, jag är redo för att ta mig ut på lotten på onsdag. Möt mig utanför min bostad. Vi skulle ju kunna cykla förbi Bullfitta och köpa lite grejer att plantera på vår första runda.

Jag mailade med Micke i Japan och han var lite ledsen över att Megumi och han inte kunde odla grönsaker i sin trädgård. Det är tydligen för förorenat regn. Han blev lite avis när jag berättade om förra årets skörd.

Vad ska vi så i år?

Boogie sa...

mitt förslag: potatis, squash, krusbärsbuske, morötter, rucola, rädisor, rödbetor, blommor.

vi kan väl åka ut på onsdag och köpa fina blomlökar och sätta dem runt om och närmast där vi skall bygga sittplatsen.

Unknown sa...

Jag kommer att ha bil i helgen

klenin sa...

...så jag och Anna tar oss ut till lotten någon gång. Häng med!