torsdag, april 20, 2006

Tiden

Satt och lurade på en ny Best of veckan och insåg att det var 13(!) veckor sedan sist! Det är galet. Tiden är en lurig jävel eller hur?

Det bästa min magister Ove sa under hela mellanstadiet var att man ska inte gå omkring och längta efter saker för då missar man allt som är viktigt på riktigt. En klok man den där Ove.

Tidssnack:

"Time flies" - Ganska bra
"Tiden läker alla sår" - En klassiker, sann men knappast någon tröst
"Time out" - reflektion...
"Tiden går" - Sant, svensk version av nr 1?
"Tids nog min son, tids nog..." - Gammal svartvit film
"Tid är pengar" - Jävligt tråkig
"Jag har inte tid" - ganska konstig om man tänker på den

Några andra bra? Har ordet tidning med tiden att göra?

Best of v.16 kommer imon om jag har tid.

hejdå

4 kommentarer:

Betty sa...

Så här står det i NE: om tidning; HIST.: sedan 1729; fornsv. tidhning, äldre tidhing 'underrättelse; nyhet'; av lågty. tidinge med samma bet.; till tid.

Jag fattar inte riktigt slutet...men jag tror det innebär att det har en viss koppling till tid...

Betty sa...

Gå ur tiden - sorligt, men tydligt

Tidens tand - eh, ganska förlegat

Alla tiders! - DET är en klassiker

Erik sa...

Intressant...

"Alla tiders" är bra alltså...

Unknown sa...

Tala i rättan tid - mer diplomatiskt sätt att säga; va fan, det säger du nu?

Ur led är tiden - aldrig behövt använda mig av detta uttryck.

Ingen tid att förspilla! - nu bränner det i knutarna!

Och så avlsutar jag med en tankekaramell - De som inte har tid har heller inget annat av värde (Stig Johansson)