söndag, april 09, 2006

Påskmiddag



På lördag är det påskafton. Och jag är kvar hemma i Malmö. För att inte missa något lyxigt tänkte jag bjuda mig själv på en festmåltid. Jag har inte ännu funderat på meny, men har ett eller annat recept jag vill kolla närmare på. Är lite inne på en speciell förrätt med färsk sparris... men jag ville inte sitta och hålla på allt gott helt själv. Så vilka är med? Alla som riskerar att inte ha något trevligt att göra bör OSA till mig.

Äh, åt helvete med förrätter, mellanrätter och huvudrätter, det blir buffé.

Sen planerar jag att ta mig till INKONST. Yeah.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tackar nej till middag ihelgen.
Däremot tänkte jag slå ett slag för Helenas födelsedag. Jag föreslår att ni allesamman sätter in pengar på mitt konto så ser jag till att hon får kul i NY. Typ 150-200 kr var är väl lagom. Snälla?

emma d sa...

Firar påsk med syster + pojkvän så jag säger tack men nej tack till påskmiddag.

Är gärna med och lägger pengar på present till Helena. När summa är bestämd kan väl du Anna mejla kontonr till mig?

emma d sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Betty sa...

Anna...eller är det du som får kul för så många slantar...1:a april var för över en vecka sen.

klenin sa...

Ja. Jag visste att hon inte skulle kunna komma undan med ett sånt skam.

Unknown sa...

jag kommer med till betty - men i och med att jag är en så hemska förvirrad och måste åka till helisnghora och hämta biljetterna till Norge som jag har glömt där, plus hämta ut mitt pass och skicka diverse paket till diverse släktingar som har fyllt år eftersom jag har glömt att ta med dessa hit, så slipper jag helst markservice - jag skulle bara strula till det

Unknown sa...

ska vi ta med varsett påskägg?

Betty sa...

Påskägg tycker jag lätt att vi ska ha! Om du ger ett till värdinnan så ger jag ett till värden (du)...

Jag och Mr J klurar ut vad som ska finnas på bordet, och lagar till det hela. Du kanske i gengäld kan tänka dig att dammsuga lite...på långfredagen då du har tvättid...

Vi ses imorgon i Betty casa.