onsdag, april 05, 2006

Historier och anekdoter

Nej hej!

Nu får det vara nog....vad pysslar alla med? Varför skriver inga några trevliga inlägg? Små historier, vardagshändelser...något som inte bara handlar om vilken dag, när vi ska ses?

Låt det för tusan dyka upp något annat innan posten "Planer för helgen" dyker upp.

Igår var en stor dag för mig som kollade på OC. Det knullades 3 ggr i serien. Det måste verkligen vara värt ett X i taket. Speciellt då Seth och Summer testade Karma Sutra-sex. I bet att alla böcker i ämnet snart är tagna på bibblan. Om de inte alltid är ute...

Tänker fortfarande på de exklusiva småkorvarna och drinken Cosmonotique jag drack innan Kniven i fredags. Var kan man få lyx som detta i Malmö? Hilton håller ju inte riktigt måttet. Lilla torg känns ju svennigt. Jag vill ha flärd. Jag är en jävel på grogg men det hjälper knappast.

Igår hittade jag den här lappen när jag kom hem: "Hej Babe! Jag är och klättrar med Puffen och Emma. När du blir hungrig är det bara att sätta på värmen på spisen, kastrullen är färdigpreparerad. Sätt samtidigt ugnen på 225¤. När potatisen har kokat upp så ta ut formen ur kylen och sätt in i ugnen. Låt allt vara i 15 - 20 min. Maten är klar. Det finns också färdig sallad i kylen. Spara lite mat åt mig. Kram Jakob".

Jag älskar att Jake är tillbaka från Australien, jag älskar mina vänner, jag älskar lagad mat. Tack världens bästa inneboende!

4 kommentarer:

Erik sa...

Jag tänkte precis samma sak idag! Varför vill ingen vara med och gissa filmer t ex?

Igår kväll när jag kom hem insåg jag att jag inte pratar i telefon längre. Ska vi skita i bloggen helt och hållet? Nej, det ska vi inte, men det skrivs för lite om saker. Just för tillfället har jag inget att skriva om direkt men, men. Ser fram emot att träffa mina loved ones och äta härligt kött på Möllan imorgon. Ser fram emot att träffa en lite mystisk brunnet snart(?) igen. Ser fram emot att åka till Århus i helgen. Imorgon åker jag på kurs i Götlahora kl 04:37, det är ingen direkt fest att stiga upp kl 4. Kanske blir jag lite sen, anländer 17:52.

Mer som är:
- Morrisey-intervjun i Nöjesguiden är ganska pretto men ganska kul, läs den.

- Det är finfint att lyssna på annat än musik i sin ipod. 16 timmar tintin är nästa projekt. Krabban med guldklorna är ganska bra vill jag minnas. (porrfilmversionen måste väl bli "Krabban med guldkuken") Sug på den ni! Hmmm, konstigt det blev nu...

- the Strokes, the Strokes, the Strokes(!) senaste plattas första 4 spår är så bra att de är sönderlyssnade. Resten håller jag på med..

- Solen är fin och varm och jag ska inte börja simma utan tjacka proffsdojor och svettas till Jakobs joggingmix oftare framöver.

emma d sa...

Ja, mer lyx och flärd! Lite synd att Mlm inte har någon skybar (vad jag vet iaf men var skulle den vara). En skybar i Torson är vad som saknas Malmö.

Apropå att inte bara lyssna på musik i iPoden så laddade jag hem Barnen ifrån Frostmofjället för ett tag sedan, fin lyssning och mkt nostalgi!
Satt och botaniserade bland gamla program från P1s sommarpratare men fasen vad synd att de klipper bort musiken, det gör det nästan meningslöst att ladda hem och lyssna på programmen.

Försöker komma på bra utflyktsmål i Skåne som jag och syster kan åka till i påsk. Förslag ngn? Av någon anledning brukar det sluta med Ales Stenar när jag åker på utflykt så nej, dit vill jag inte åka.

Unknown sa...

Nu är det dags, att inta översten, denna 70 tals dröm som vi ännu inte har testat, utsikt över malmö, jag lovar att det kan inmundigas både cosmonotique och annat.

Jag röstar för översten - annars hur går det med kattens välgörenhetsgala?

Puss
Jakob

Unknown sa...

Jag vill också ha ett husdjur!

Men jag kan hålla med om att vi tappat stinget. I början var det så kreativt och fräscht men nu har det förfallit till "ska vi ses där kl 7?" Vi kan ju bättre än så!!!!

Välgörenhetsgalan kommer, det krävs dock abnorm planering och fingertoppskänsla för att få ihop en gala.Men jag filar på det redan nu. Ledorden är: Humor, värme och eftertanke.

Så länge så kan ni ju få lov att komma hem till mig på lördag. Det blir köttfärspaj (den är grym) och sprit. Någon glömde en 75:a vaniljvodka hos mig sist. Vinet tog slut i Paleking.
Eller har ni annat för er?
So long tills ikväll.