fredag, januari 19, 2007

betty, kräket, knark och en brinnande mobiltelefon


shit - jag hade en sådan märklig dröm i natt

Allt gick åt helvete, vi var på midsommarfest och mina gröna lacoste solbrillor (som jag hade i drömmen) försvann likaså ett par gröna lacosteskor, vilka jag i drömmen var sjukt fäst vid. Jag fick gå barfota ... men så började det regna och ni sprang alla ifrån mig.

Min strumpor blev sjukt våta...

Till slut fann jag betty och kräket i en sommarstuga som jag tror vi hyrde, ni andra hade gått på efterfest.

I den vevan tror jag jag hittade båda skorna och brillorna. Glad över detta skulle jag ringa puffen för att höra vart festen var, men då jag tog upp min vita telefon ur väskan började den brinna... från displayen slog det ut lågor ...

Som ni förstår blev det ingen efterfest för mig. Jag vänder mig mot betty och kräket som i samma veva tar upp en joint och förklarar att de ska gå och lägga sig och knarka. De styr stegen mot lillstugan och jag sitter själv kvar på gräsmattan i gryningen...

Vad betyder nu denna?

Var det bra tecken att jag hittade mina gröna ateraljer?
Och vad tusan hade betty och kräket ihop?

9 kommentarer:

Unknown sa...

Mycket intressant om du frågar mig. Jag har nämligen också en väldigt tydlig dröm med mig från inatt som jag hade tänkt blogga för er.
Den innefattar midsommargänget samt Maria och Chrille från min högstadieklass:
Vi har tillsammans hyrt en fantastisk villa vid havet, Frankrike om jag förstått det hela rätt. Det är nyårsafton och varmt, vi går runt i badkläder och saronger, typ. Nyår ska firas nere på stranden ihop med alla andra tillresta samt lokalbefolkningen.
Allt börjar bra, det är ebb så stranden är ovanligt stor. Snart märker jag att det är många Malmö/Lundabor som tagit sig dit, många känner jag mer eller mindre ytligt men ingen verkar vara så jätteintresserad av att prata med mig. Ni andra minglar dock omkring och utdelar ryggdunkar och annat. Försöker stå och se nöjd ut alldeles själv men det känns inte riktigt ok.
Plötsligt upptäcker även jag att jag ju dricker jordgubbssaft med sugrör från en plastflaska medan alla andra går runt med sådana små champagneflaskor som man ibland ser på bättre fester.
Jag frågar Maria och Lenin om de vet varför jag inte fått en, de ser besvärade ut och hänvisar till Betty som haft hand om utdelningen. Jag letar upp Betty och ber om min flaska men hon, för övrigt iklädd en badmössa med plastblommor på, menar att någon annan måste ha snott den. Jag tror inte på henne, speciellt inte som jag ju kan se att det ligger en extraflaska i hennes handväska. Hon svär över att hennes lilla knep inte funkat och lämnar motvilligt ifrån sig flaskan. Jag öppnar den girigt.
Sedan sticker jag och Chrille hem till villan och fiskar krabba direkt från soldäcket. Vi ser en jättestor krabba som gnyr som en hundvalp.

Unknown sa...

Shit pommes frites

Vi kanske undermedvetet känner oss utanför i gänget anna,

I min dröm jag fick ju mina materiella behov tillfredställda dock, genom att få tillbaka de gröna skorna och brillorna.

Men det summerar ju egentligen hela min tillvaro
Jag känner mig ganska het - och i sjukt snygga outfits (eller esembles som Mariah Carey hade sagt), men det verkar ju inte vara någon annan som tycker det - i alla fall inte på kärleksfronten.

Frågan är om det är min självbild det är fel på, eller om det är fel på alla de som jag vill knulla med? Jag börjar tro på det första alternativet.

En jättestor krabba som gnyr som en hund - jag kan se det framför mig hrrmm ingen referns till krabban månne?

Betty sa...

Shit, jag föreslår gruppterapi för samtliga inblandande i drömmarna....frågan är om Krabban kvalar in eller inte...

Unknown sa...

Det kanske inte är en så dum idé alltså. Kanske imorgon hos Boogie? Jag ringer Chrille ikväll.

Unknown sa...

jag tror att jag behöver terapi på allvar - hur mycket kostar det?

Erik sa...

Jag har en grön lacost-slips.

Unknown sa...

Men puffen, i så fall kanske du var jag i drömmen, och då måste ju jag varit dig ... för jag har ju gröna lacoste gerjor ...

det här börjar bli snurrigt

jag hoppas på en ny dröm snart

Unknown sa...

Jepp - och i natt drömde jag att Brittney Spears var förälskad i mig ... det var en ganska bra dröm

Unknown sa...

Kan inte komma ihåg min dröm från i natt. Däremot slogs jag ännu en gång av hur osnygg ungen med mobilen är här ovan! Det är lite Anja Pärson över henne, eller hur?