tisdag, januari 16, 2007

Seriekärlek


Först kom Jan Stenmark, sen Joanna Rubin Dranger och någonstans i samma veva dök Coco Moodyson upp från ingenstans. Och så klassikern Martin Kellerman då. Och nu har det hänt igen: jag är förälskad i en serietecknare. Objektet för mina känslor är Nina Hemmingsson, ivrigt lobbad för av Emma E. Idag får hon stor uppmärksamhet i DN Kultur.

Kolla själv in henne här och missa inte det fantastiska bildspelet!

Emma D och Krabban: jag har beställt hennes bok från Bokus. Såklart!

3 kommentarer:

Boogie sa...

fan hon va ju helt fantastisk, djävlar va kul de va.

henne ska vi ha.

Betty sa...

"Jag har fått reda på att du har en penis, Gustav. Detta innebär naturligtvis att vi inte längre kan ses mer. Det känns svårt men jag är säker på att du förstår."

En favorit som jag skrattade högt åt när jag läste senaste numret av Bang.

Hon är så jävla bra.

klenin sa...

Jag har frälst jobbet nu också. F har satt upp 17års-lökar-serien på sin plats i A4-format, och L på andra sidan mig skrattade så högt så att det ekade på hela våningen. Jag ska tvinga er alla att läsa hennes bok.