tisdag, januari 09, 2007

"Ingenting är som det ska vara"


...som min jobbarkompis F förvirrat konstaterade. Flera medier rapporterar nu följande. DN skriver såhär:

"Morrissey är aktuell för den brittiska schlagerfestivalen. BBC bekräftar nu ryktena om att den brittiske rockikonen planerar att skriva och eventuellt framföra ett bidrag i Eurovisionsschlagerfestivalen.

Morrissey, som slog igenom som sångare i legendariska Smiths, har aldrig dolt att han är ett schlagerfan. Efter Storbritanniens katastrofala framträdanden i de senaste årens schlagertävlingar uttryckte han sin bestörtning offentligt. "Jag var förskräckt, men inte överraskad över att se Storbritannien falla. Varför frågade de inte mig?"En taleskvinna för BBC betonar dock att "inget är bekräftat ännu så länge".

3 kommentarer:

Unknown sa...

Rätta mig om jag har fel - men har inte Morrisey alltid varit lite av en sellout?

klenin sa...

Nja, jag måste nog rätta dig. Däremot har han alltid varit ett uttalat schlagerfan. Och det är ju inte helt omöjligt att det stora gesterna och svulstigheten skulle kunna göra sig bra på scen, om han nu skulle välja att framföra sin dänga själv.

Unknown sa...

OK. Jag ger mig.
Har aldrig riktigt fattat Morriseygrejen.

Tycker bara att han verkar vara lite förutsägbar på ett så där "lite galet och oväntat sätt". Lite mycket Musikbyrån helt enkelt. Kan riktigt se den lockige programledaren gå ner i brygga när han ska ta upp denna schlagernyhet.