måndag, januari 01, 2007

Extremt saknad: favvovanten

Fördrink med granatäpplesorbet, rostade nötter med cayennepeppar och rosmarin, oliverna i smördeg, parmesanflarnen, den skummade ärtsoppan med champagne och svårstavat namn, cevicen med chili, mango, mynta, koriander, lax och pilgrimsmusslor, sushin, hummern, pannacottan med stjärnanis, kanel och apelsin... Och så den optimala shotmixen tequila, kanel och apelsin! Och cava cava cava.

Jag kommer drömma om maten hela 2007. Tänk att man kan klocka in en sån meny och en fest på nån slags bilmeck på en och samma kväll...

Iallafall. Nånstans inne i den sistnämnda konstiga lokalen ligger nu en ensam grön tumvante med pärlor och applikationer och saknar sin högerpolare på Davidshall. Jag ÄLSKAR de vantarna! De går inte att hitta igen! De är från New York! Kräket kallar dem tattarvantar och det får mig bara att gilla dem ännu mer! De har pärlor, dammit!

Eftersom jag inte har nån som helst aning om vem som fixade festen - och än mindre var vi var - behöver jag lite hjälp från parallellbloggen. Finns det nåt som helst sätt att snoka reda på min vante?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! ring mig på 0731-50 57 35 så kan du få numret till Laban som ordnade festen!! kram, karin

Betty sa...

Om du inte lyckas hitta vanten i festlokalen eller gyttjan utanför kanske den är i Elins bil?...