tisdag, januari 23, 2007

kärlek,fylla och rock'n roll


Efter att ha druckit alldeles för mycket vin så här en tisdag kväll har jag nu blivit sentimental och börjar tänka på hur fantastisk vår vänskap är.

Men som de gamla romarna sa - in vino veritas... så nu ett par sanningens ord:

Även om vi inte hänger varje dag så shit ... ni finns i mitt hjärta hela tiden, eller "you're my heart" som puffen hade sagt.

Jag tycker vi borde fira detta - låt oss ta och damma av en gammal palekingsslogan - kärlek fylla och rock'n roll - och ordna en klassisk drinkfest - en drink på varje ställe - och avsluta allt med sanning och konsekvens.

Är inte detta en sjukt bra idé?

10 kommentarer:

Unknown sa...

Sjukt bra idé. Jag är med.

klenin sa...

Ryska posten! Ryska posten!

Erik sa...

Ja! Vad hände med drinkstafetterna? När? 9-10:e februari?

Unknown sa...

Varför inte helgen innan dess? 2-4 februari?
9-11 är både jag och Shake iväg på annat.

klenin sa...

2-4 januari är jag i Lund hela helgen.

Unknown sa...

shit, det här får inte falla ... vad med helgen den 17 18 feb?

så har vi gott om tid att fundera ut drinkar (även om jag tror lening kör tequila med kanel och apelsin)

klenin sa...

Klarar man av 5 tequila med kanel och apelsin klarar man av vad som helst under resten av kvällen. Men nja, det är nog tveksamt om den kvalar in en stafettrunda som denna...

Betty sa...

Jag väntar på ett spikat datum och sen kommer jag låta det styra mitt liv. Shit vad länge sen det var vi gjorde "gå-från-dörr-till-dörr-drinkfest". Ser fram emot det så jag spricker.

Säger som Helena. Guldtequila (som jag lärt mig att det heter) sparas till spontana tillfällen, där rus och fylla tappat alla proportioner. Men kanske kanske kommer det bli en värdig avslutning på festernas fest!

Erik sa...

Spika 17-18:e?

Unknown sa...

SPIKAT