torsdag, januari 11, 2007

Nu får det vara nog!

Så, nu räcker det.

I fredags åkte jag ju hem när ni andra gick till Nöjesguiden. Sedan stannade jag i min lägenhet resten av helgen. Ett kortare avbrott för att städa hos min mormor sedan hem igen. Min helg vigdes åt att planera allt jag behövde göra, för att sedan skita i planeringen och lägga mig på soffan istället med en fjärrkontroll i näven.

Och resten av veckan då? Vad har jag gjort då? Det kan jag berätta; Jobbat över och badat badkar. Kollat på tv. Ätit rester. Gnällt över min torftiga existens och konstaterat att jag har små pinnar till smalben, i huvudsak gulaktiga med små klickar av gröna, lila och bruna blåmärken. Jag är ett vrak. Ett vintervrak.

I morse kastade jag resterna av min chokladkartong eftersom jag rent ut sagt äcklar mig själv. Igår bestod min middag av 4 praliner, den sista med en nötcreméfyllning som satte sig i hela gommen. Lade mig med huvudvärk och dåligt samvete.
Det kan inte fortsätta så här. Det är inte jag. Säg att det händer någotintressant i helgen!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Katten - jag har trettioårskris och har fått för mig att jag måste skaffa barn för att ha något att leva för ... Det finns ett bäst före datum för att vara full, dansa på bordet och gå vilse på slagthuset. Har man som jag trätt över det så blir man patetisk, man måste ägna sig åt annat - typ barn.

så hav tröst katten

Åtminstone äter du inte middagar med något gammalt strul av någon anledning du inte ens själv förstår dig på ... eller så är det också trettioårskrisen, varje smula av ett imaginärt förhållande håller man fast vid som om det vore gjort av guld...

Jaja - i helgen skall jag ha toppmöte med Hallvard (n) Kari (f) och Marta (i)

Fredag kväll har jag bokat bord på Carib kreol och vi komemr säkert styra mot tempo senare så... vi kan ju ses då

emma d sa...

Betty + J har lovat att hjälpa mig att borra upp bokhyllor imorgon (fredag). Jag bjuder på käk i utbyte. Låt mig bara veta om fler vill komma och äta.

Betty sa...

Jag tror mina vinterfinnar syntes extra tydligt i Levis strålkastar ljus igår. Vem var ansvarig ljussättare?

Är inten tanken med sådana jippon att man ska känna sig snygg och topp = shoppingsugen?

Det må va gratis...och jag en hora men ändå.

Unknown sa...

På tal om hora...

Gillade hur Juvelen tackade för att så många ville komma på hans konsert.

Du står på ett sideboard. På en butiksinvigning. I Malmö.