onsdag, februari 28, 2007

erysipelas aka ansiktsros aka rosfeber



Igår hade jag på mig pärlörhängen (till en i övrigt ganska goofy outfit). Jag kände mig hyfsat snygg tills på eftermiddagen då ena örat började ömma. Jag kände lite på örat och konstaterade att det mest verkade vara inbillning. På kvällen när David och jag satt på tåget ifrån HBG (runt 21-snåret) frågade jag honom om det såg konstigt ut. Han sa: "lite svullet kanske". Jag kände lite på det och mycket riktigt. Det hettade och var lite tjockt på snibben. Väl hemma hos Mr J tog jag ur pärlan och det blödde som fan. Blev as-nervig och var tvungen att ringa pappa. Rosfeber-alert och en orolig lilla jag. Han sa: "håll koll och badda det med sprit". Den enda spriten som fanns att tillgå var Gin eller Whiskey. Det blev den klara vätskan, kändes liksom mer läkarktigt och seriöst. Nu sitter jag på jobbet och det enda jag kan tänka på är hur mitt öra känns. Än så länge är det ingen fara på taket. Men jag fryser – kan va ett tecken på begynnande feber.

3 kommentarer:

klenin sa...

Det här väcker minnen - visst har du haft ett svullet öra tidigare? Utöver det, kan det inte vara så att du bara intehar haft örhängen på ett tag och därför irriterat upp det? Eller snackar vi klassisk nickel kanske?

Betty sa...

Jorrå just därför. Det gamla kommer ikapp mig. Senast var för drygt 1 1/2 år sen.

Inget nickel i de örhängena. Det var mina allra finest. Och jag har använt örhängen frekvent sen i julas. Men det ser hyfsat ljust ut. Svullnaden har inte blivit värre. I och för sig känner jag mig lite funky. Borde kanske haft sårrengöring.

Leona Knight sa...

I was diagnosed of Herpes 2 years ago and I have tried all possible means to get the cure but all to no avail, until I saw a post in a health forum about a Herbal Doctor(Dr Akhigbe) who prepares herbal medicine to cure all kind of diseases including Herpes, at first i doubted, if it was real but decided to give him a trial, when I contacted Dr Akhigbe through his Email: drrealakhigbe@gmail.com he guided me and prepared a herbal medicine and sent it to me via courier Delivery service,when I received the package (herbal medicine) He gave me instructions on how to consume it,I started using it as instructed and I stopped getting outbreaks and the sores started vanishing, could you believe I was cured of this deadly virus within two to three weeks and notices changes in my body. Days of using this REMEDY,couldn't believe the healing at first until I see it as my HERPES  get cleared like magic Dr Akhigbe also use his herbal medicine to cure diseases like, HIV, HERPES, CANCER, ALS, CHRONIC DISEASE, HEART DISEASE, LUPUS, ASTHMA,  DIABETES  HEPATITIS A AND B.ECZEMA, BACK PAIN, EXTERNAL INFECTION ,ASTHMA, PROGERIA,  MENINGITIS, EPILEPSY,STROKE,KIDNEY DISEASE,ACME. ERYSIPELAS. etc Contact this great herbal Doctor today the father of herbal root cure. via Email: drrealakhigbe@gmail.com or whatsapp him  +2349010754824   and get cured permanently He is real..website:      https:drrealakhigbe.weebly.com