tisdag, februari 13, 2007

lördagens aktiviteter

HEJ Babes

en äkta drinkfest slutar hemma hos typ någon med sanning och konsekvens
jag är skeptiskt till utgång

men som jag sa när jag föreläste om identitet i morse på k3 - kulturer är trågrörliga och kan förändras med tiden

I vilket fall som helst

På lördag börjar vi hemma hos mig kl 21.00
Vi satsar på en halvtimme på varje ställe

Anmälda är
Jakob S
Johan B
Puffen P
Elisabeth
Helena Å (eller aa som det hade blivit i ett engelskt talande land)
Anna T

Har jag glömt någon?
Har ni några preferenser om när vi bör gå till vem eller när ni vill komma i turordningen (Det kanske är någon annan som vill vara först - vad vet jag?)

Cheers Jakob

22 kommentarer:

klenin sa...

Jag är just nu lite sugen på att avsluta med utgång, men eftersom mitt huvud är långt ifrån trögrörligt kan jag ha hunnit ändra mig fram och tillbaka till lördag kväll...

Erik sa...

jag ser gärna att vi går ut.. Eller lämnar vi det öppet och börjar tidigare så kan vi ju bestämma det då... Det känns som att halvtimmen kommer att sprängas kanske omgående. Var inte en plan att alla bjuder på snacks så äter vi och drinkar på samma gång och kan ta det lite lugnare? En tanke bara, jag fogar mig..

Unknown sa...

Jag vill gärna gå ut jag också.
Men jag ser nog i vilket fall att vi börjar betydligt tidigare än 21 det blir ju alltid mer än 30 min/plejs samt färdtid m.m.
Hade hellre börjat typ 18.30

Vet inte hur ni andra har det med biljetter till förfesten, själv hinner jag inte dit idag eller imorgon innan kl 18. Blir gärna +1 med någon, vet inte om Betty redan tingat Lenins extraplats men jag tar den gärna om det inte är så.

Betty sa...

Jag håller med om att det kan vara en poäng med att vi börjar tidigare så att vi inte behöver stressa.

Ett alternativ är ju att vi delar upp oss i par och bjuder på två drinkar per ställe och inte går hem till alla, utan till hälften av oss.

Typ antingen till Puffens, Bettys och Jakes lght:er ELLER Helenas, Johans och Annas lght:er.

På så sätt behöver vi inte springa över halva stan. Är det en dum idé?

Unknown sa...

det är en bra idé, enligt mig. Nu bor vi ju ganska utspritt över stan. Som ett pärlband, vill jag tänka.

Så det kan ju vara något. Kommer ni hit så får ni se lite nyheter i möblerig och färgsättning....kan det locka?

Erik sa...

absolut minst 3 ställen, absolut. Jag tycker det hade varit finemang med alla.. bara cruisa runt. Det är ju inte varje lördag man dricker drinkar i så¨många stadsdelar... Men vädret och kyla är en issue..

Betty sa...

Om tre lägenhet är för lite, skulle vi kunna börja hos Anna och avsluta oss Puffen (4 st). Då har vi nära till utgång om vi skulle vilja.

Eller så stannar vi bara inne och kör sanning.

Eller så drar vi ut, plockar upp folk och sen kör sanning och konka...en klassisk efterfest helt enkelt.

Möjligheterna är många.

Unknown sa...

den här + en grejen har jag ingen koll på och ingen möjlighet att kolla upp sorry ...

men vi bestämmer 3 ställen då tycker jag

och lite tidigare

Jakob S (+ helena) kl 20.00
Elisabeth (+ johan B) kl 21.30
och finalen hos Puffen (+ Anna) kl 23.00

är detta dealen d?

Unknown sa...

Nej, vi börjar hos mig tycker jag.
Ingen har lust att cykla till slottstaden kl 23.00. Bättre att börja där och jobba oss inåt.

Unknown sa...

men du skall ha din drink hos puffen - det var ju får många ställen sas det ju

Unknown sa...

Jag tänkte mig, Helena/Johan och Puffen. Att vi håller oss till racksträckan där. Eventuellt Betty som inte bor så dumt till heller.

Unknown sa...

jag hade ju då tänkt mig raksträckan
Jakob
betty
puffen

och eftersom det är jag som är projektledare är det jag som bestämmer.

men jag gärna överlåta projektledandet till någon annan, och i så fall för ju den bestämma

är du sugen katten?

Boogie sa...

jag kan inte bestämma mig. jag gillar rakja linjer och vet inte vilken jag skall välja. ni får köra sten, sax, påse eller klunsa som det tydligen heter nu för tiden om vem som skall vara projektledare.

Unknown sa...

Här har jag köpt nya möbler, satt upp gardiner, målat om och fixat och donat.

Jag vill visa upp!

Unknown sa...

Då är ju saken biff

vi börjar hos dig kl 20 00

Betty sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
klenin sa...

OK, så hur ser den slutliga rutten ut? Jag har tappat bort mig. Ska vi inom mig eller ska jag hänga hos Jake? Och det blir en drink per person i vilket fall va?

Unknown sa...

Men rutten kan väl se ut så här

1) Anna kl 20 (+ betty)
2) Helena kl 21.30 (+ Jakob)
3) Puffen kl 23.00 (+ Johan)

Nu fick anna som hon ville + att hon slapp ta över projektledandet

är det det som kallas för kvinnlig list?

klenin sa...

Det låter helt briljant! Good work Jay-babe.

Unknown sa...

Jag är sjukligt nöjd med mitt tilltag.

Boogie sa...

bara en liten fråga.

ska jag och puffen bjuda på en gemensam drink eller varsin.

Unknown sa...

varsin