lördag, februari 10, 2007


Shit vad tårarna var nära i torsdags kl. 18:22. Biljetterna fanns ingenstans att finna, de till Daft Punk-filmen. Biljetterna till Utvandrarna imorgon på Inkonst var också borta. Mr J och jag som vände upp och ner på hela lägenheten. Och hans ickepassande kommentar ”jag är inte direkt förvånad”. 13 biljetter som fortfarande är borta. Putsväck. Ingenstans finns de. Pappersinsamlingen hade precis blivit tömd av soppgubbarna i torsdags. Så låg de där så är de förmodligen lemlästade. Den tomma tunnan skrattade mig rakt upp i ansiktet. Vilken tur att Lina jobbar på MusicDoc och att hon litar på mig. Och att Kulturcentralen sparar bokningshistorik så nu har jag lyckats fixa nya biljetter till morgondagens teater. Ibland har man verkligen tur. Stressen över min egen klantighet tog på krafterna så det blev ingen Uffie.


Förresten så käkade Lenin, Kaffedejten, Jens och jag på Tempo i fredags. Och efter några öl så bestämde vi att Jens m fl:s blogg (som också går ut första torsdagen i månaden) och vi ska ut och äta ihop. Jag tycker det ska bli mycket spännande om det blir av, eftersom jag inte tror att jag vet vilka alla är som ingår i deras blogg. Vi tänkte också försöka få med oss parallellbloggen eftersom vi kom fram till att de känner flera personer ifrån båda bloggarna. Jag är pepp. Frågan är om exakt hur många bord måste vi boka? Och kommer det bli av?

Jens känner för övrigt Sara Berg och som skriver i SDS. Han berättade att hon var duktig på att laga mat. Jag sa åt honom att hälsa att jag gillar sättet hon skriver på. Hon är verkligen bra.

Nu ska jag läsa Hänt Extra och dricka Amé.

Biljetterna på bilden har inget med historien att göra.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter som en strålande idé med blogg-träff. De bör ju vara ett trevligt gäng eftersom det är Jens vänner (Hej Jens! Du läser väl det här?) så jag gör tummen upp.

Och hur var filmen?

Unknown sa...

vilken jens talar vi om?

Laban sa...

Oj vad glad jag blir att Jens håller fanan högt å husarms vågnar och att han utökat våran bloggvänskap. Några av er var ju på våran nyårsfest och jag tyckte att ni verkade väldigt trevliga men det är svårt att veta exakt vilka som var Rhubarbs och vilka som var Palekings. Vi har ännu en blogg som heter La grande bouffe som bara handlar om första torsdagen i månaden middagen där ni gärna får lämna förslag på lämpliga restaurangbesök, vi hade nog behövt en tysk ölhall för att hålla ihop en sån här massiv bokning. Vi har nu besökt Tempo, Retro, Volym, Metro, Röda Kvarn, Just like mamas & Plockepin. Kram

klenin sa...

Jens A såklart, vår gamla Mahskara-homie.

klenin sa...

Finfin nyårsfest ni snodde ihop Laban! Glada miner och inga borttappade vantar!

Betty sa...

Kan man komma närmare ett tyskt ölschapp än med Möllan i Malmö? Minns att Jens, Kaffedejten och jag pratade om det. I vilket fall vill Kaffedejten vara med på nästa ute-måltid.

Och Laban. Fanstastisk nyårsfest! Ska spana in på LGB för kik på matplaner.

klenin sa...

En annan idé hade ju kunnat vara Svea? det är ju verkligen en ölhall.