tisdag, februari 13, 2007

PK bland kastrullerna




Sitter på jobbet och ser fram emot att komma hem till kylskåpets risotto med trattkantareller och toppa det hela med marinerade kikärter à la Mamma Hanna. Hade tänkt att lägga ut receptet här och starta vad jag tänker mig kan vara ett evighets-subject och en början till PK:s omtalade idé om en egen kokbok, men receptet är kvar hemma.

Spontant önskar jag mig Bettys lemonadrecept som comment nummer 1 nedan. Jag kan kontra med barnötterna från nyårsafton också, om Anna chippar in med sin kyckling- och shitakesoppa med sherry.

4 kommentarer:

Betty sa...

Oki, jag är lite osäker på receptet och jag har inga citroner hemma för att testa. Men okej här kommer det:

7 citroner
1/2 dl socker knappt per citron
2 liter vatten

Återkommer eventuellt med modifiering.

Betty sa...

Det är inte så att vi ska öppna en receptblogg då? Numera kan man även "märka" sina inlägg med sökbara ord, vilket vi skulle kunna utnyttja.

Fiskrätter, kött, grönsaker etc.

Unknown sa...

Den tanken slog mig också men eftersom jag inte är så "på" vad det gäller bloggteknik ville jag inte lägga mig i.

Jag lägger givetvis med glädje in det efterfrågade receptet. Och även det på min citronkrämkaka.

klenin sa...

Jovisst, extrabloggtanken slog mig också, men samtidigt känns det kanske lite lite splittrat? Eller så får vi helt enkelt BARA skriva recept där och inget annat. Det hade ju funkat.