fredag, december 29, 2006

Elaka Bettan

Usch jag är så evil ibland. Det är så att det finns en skitdålig svensk mode-”tidskrift” på nätet som typ ser ut som en engelsk tidskrift. De heter till och med samma sak. Och jag tror verkligen inte att de har något med varandra och göra, för kvaliteten är liksom fullständigt diametral. Budget, text, foto mm. totalt annorlunda. Så nu mailade jag den brittiska tidskriften och frågade hur det låg till (och skickade över en länk). Plus att jag påpekade att likheterna är lite väl slående på en annan svensk modeblogg under pseudonym (mitt Betapetnamn). Verkligen fegt. Och som om jag liksom har med saken att göra…nu mår jag dåligt för att jag la näsan i blöt.

4 kommentarer:

klenin sa...

Betty Betty, inte nog med att du lagt näsan i blöt, jag hade sidan uppe när en kollega kom över. Jodå, nu är även han införstådd med ditt intrigerande.

Men F verkade mest glatt imponerad över det faktum att vi har en blogg. Så det är lugnt.

Betty sa...

Ah...kan vi kalla det källkritik...

Erik sa...

Varför? Betty varför? Har du varit borta från Intenåt så länge att du drabbas av överslagshandlingar?

Betty sa...

På allvar handlade det om att jag tycker det är trist att det rippas så extremt rakt av ifrån ngt bra. Om man ska vara kreativ ska man väl vara det utan att ta ifrån andra...

Plus att jag fick precis ett svar ifrån den engelska tidningens AD och han hälsar att de inte har något som helst att göra med den svenska varan.