onsdag, december 27, 2006

Ännu en snabb betraktelse

Aftonbladet har gjort det igen, de har lyckats späcka sin hemsida full av toppnyheter.


Dök från scenen – rakt ner i marken

Mannen kastade sig rakt ut från scenen – men ingen tog emot honom. 20-åringen föll med huvudet före rakt i marken.
– Det var kaos. Folk stod och tjöt, säger Jennie Johansson, 30.
Olyckan hände under radiostationen Rix FM:s juldagsfest i Norrköping natten till annandagen. Musikgruppen Basic Element spelade sin sista låt när 20-åringen plötsligt kom upp på scen. Sångaren Peter Thelenius stod bara två meter från mannen när han kastade sig ut från scenen och gjorde en så kallade ”stagedive”.
– Jag såg bara precis att han hoppade, sen tittade jag bort. När jag tittade tillbaka såg jag att folk stod i en ring runt honom, säger han.
– Jag såg hur folk flyttade på sig. De tog inte emot honom, säger Jennie Johansson.
Mannen föll rakt ner i marken.
– Det är en otroligt hög scen, 2,5 meter, säger Peter Thelenius.
20-åringen fördes till neurointensiven på universitetssjukhuset i Linköping. Enligt sjukhuset klarade mannen sig med lindriga skador

7 kommentarer:

klenin sa...

Min egen fundering kretsar kring frågan om ALLA ni är lediga i mellandagarna. Är det bara jag som jobbar?

Och om någon är i stan, kan vi inte ta ett glas vin på Tempo torsdag eller fredag?

Unknown sa...

jag är hemma nu

Boogie sa...

jag ska dricka vin på fredag med cissi o väninna plus kanske kusin, skönt att alla börjar trilla hem igen, vi kan väl höras fredag dag.

klenin sa...

Tempo imorgon fredag? Typ sju-halv åtta?

Boogie sa...

jag tror att vi ska mötas upp hos oss först sedan ut för en drink/vin, ni som vill kan ju titta förbi för ett glas vin och få se hur jag huserar dessa dagar.

klenin sa...

Det kanske skulle vara en idé... Jag ska försöka stämma upp med Henkan idag också, men det blir kanske över lunch. Eller inte alls. Vi skulle höras iallafall.

Unknown sa...

Jag skall in och jobba i helsinghora nu, men jag räknar med att få se både helena och johan ikväll

puss j