söndag, december 10, 2006

om igår

Vilken mat. Oavsett vad ni andra må tro om er mat så drog jag och Boogie det längsta strået. Jag känner hur tårarna väller upp när jag tänker på den grillade bomben av parmainlindad getost, den lena laxen som smalt i gommen, det fantastiska vinet som satte sprätt på smaklökarna och givetvis tångsalladen. 10 bitar sushi, samt 4 sticks och tångsallad smällde jag i mig tillsammans med två glas vin och en halvliter öl. Dessutom fick jag ju "blicken och leendet" av den hårfagre servitören. Spanjor vill jag tro att han var. Somnade i morse med tankarna kring hur han fick till glansen och strukturen på lockarna. De var så definierade.

Övriga höjdare i natten var Puffens och Lenins erbjudande om E och Boogies plötsliga Kastrupnärvaro.

Sen tog mina krafter slut på tåget hem och jag tror att jag blev så där mörk i blicken som Lenin ganska imponerat sagt att jag kan bli. Det ber jag om ursäkt för, speciellt till taxichauffören som snabbt fick inse det löjliga i att ta 108 kr för resan och fick nöja sig med 100. Förlåt.

1 kommentar:

klenin sa...

Tänk om man hade blivit erbjuden E i Entourage istället... Det hade verkligen varit en höjdare.