fredag, december 01, 2006

Mät min kropp!

Jag planerar att köpa en Luella-kläning, men är lite osäker på storlekarna. De går ifrån 38 upp till 44, vilket jag antar motsvarar svenska 34-40...men jag känner mig inte helt hundra utan vill fråga er. Man vill ju inte köpa grisen i kappsäcken så att säga. Något som tyder på att jag har rätt är att Vivienne Westwood följer samma storleksskala som L och det översätts precis som jag föreslår.

Problemet går ju inte till världshistorien som ett av de tyngsta. Men eftersom jag kommer köpa kläningen oprovad över nätet känner jag att situationen inte är helt optimal. Speciellt då Luella-jeansen jag provade i somras på Beacon's Closet
verkade vara mycket små i storleken...för små ska tilläggas. Kundservicen svarar inte heller på mail...bastaderna.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vill också ha.....
Vet inte om storlekarna. Kan kolla min LaReodute-måttabell. De har franska storlekar översatta till svenska med exakta kroppsmått.
Om det kan hjälpa?

klenin sa...

Jag tror att du ska dra av 4 precis som du skriver.